سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: فارس با دارا بودن ۶ درصد جمعیت کشور و ٧ درصد از مساحت ایران تنها ایجاد کننده ۵ درصد تولید ناخالص ملی است.

ساسان مبینی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در آئین بیست و پنجمین سال روز ملی صنعت بیان کرد: یکی از اهدافی که در استان فارس پیگیری می‌شود توسعه اقتصادی استان با توجه به برنامه ریزی‌های میان مدت، کوتاه و بلند مدت است تا فارس در مسیر توسعه اقتصادی گام بردارد.

او تصریح کرد: فارس با دارا بودن ٧ درصد از مساحت کشور و ۶ درصد از جمعیت کشور تنها ۵ درصد تولید ناخالص ملی را تولید می‌کند که این آمار برای شاخص‌های اقتصادی فارس نه تنها مناسب نیست بلکه نشان دهنده مغفول ماندن حوزه صنعت است.

به گفته این مقام مسئول با توجه به وضعیت اقتصادی کشور اولویت اول کارگزاران انقلاب حمایت از واحد‌های صنعتی در راستای جلوگیری از ورشکستگی است این در حالی است که در اولویت‌های بعدی توسعه واحد‌های صنعتی، راه اندازی واحد‌های راکد و ایجاد بنگاه‌های اقتصادی جدید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس معتقد است فارس طی هفت ماه نخست امسال توانست در حوزه اقتصادی و شاخص‌های ارزیابی این بخش اتفاقات خوبی را رقم بزند، اما این رشد اقتصادی هنوز متناسب با پتانسیل‌های فارس نیست.

مبینی ادامه داد: استان فارس که در حوزه تولید محصولات کشاورزی در کشور سرآمد بود، اما فارس در حوزه فرآوری و صنایع تکمیلی این محصولات توفیق چندانی نداشته و تعداد چاه‌های غیر مجاز آن در بالاترین حد ممکن قرار دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس خاطرنشان کرد: استان فارس در سال‌های گذشته در اغلب حوزه‌ها از جمله حوزه بهداشت و درمان، معدن و کشاورزی، جزو استان‌های برتر کشور بود، این در حالی است که هم اکنون اغلب تجهیزات پزشکی فارس فرسوده شده و جایگزین آن ایجاد نشده است.

مبینی ادامه داد: استان فارس که در حوزه تولید محصولات کشاورزی در کشور سرآمد بود این روز‌ها در حوزه فرآوری و صنایع تکمیلی این محصولات توفیق چندانی نداشته و تعداد چاه‌های غیر مجاز آن در بالاترین حد ممکن قرار دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس همچنین با بیان اینکه این استان که جزو استان‌های اول در طول راه‌های اصلی و فرعی است متاسفانه رکورددار تلفات جاده‌ای است و حتی یک کیلومتر آزادراه هم ندارد، ابراز امیدواری کرد که نتیجه تمام برنامه ریزی‌های در دست انجام در سطح استان فارس، دستیابی این استان به توسعه قابل قبول و مطابق با پتانسیل‌هایش باشد.

انتهای پیام/