استاندار فارس گفت: اطلس فعالیت هیأت‌های مذهبی در فارس و شیراز باید تهیه شود و اگر در منطقه‌ای هیأت مذهبی وجود نداشته باشد باید زمینه فعال شدن هیأت فراهم شود.

محمد هادی ایمانیه در جمع مدیران هیأت‌های مذهبی بیان کرد: فرهنگ وابستگی به ائمه اطهار (ع) باید نسل در نسل انتقال یابد و این فرهنگ باید در میان خانواده‌ها به نسل‌های آینده منتقل شود.

او تصریح کرد: جایگاه هیأت‌های مذهبی در جامعه به گونه‌ای است که مردم با این نهاد اجتماعی مأنوس هستند، اما باید نسبت به برنامه ریزی در خصوص جذب جوانان اقدام کرد.

ایمانیه ادامه داد: زمین‌های که در کاربرد دینی و مذهبی دارد باید در اختیار خیرین قرار گرفته و نسبت به احداث بنا‌های مذهبی اقدام شود.

استاندار فارس بیان کرد: با توجه به سیره عملی ائمه اطهار (ع) و پیامبر اسلام (ص) باید علاوه بر توجه به مسائل دینی و مراسم‌های مذهبی باید آموزش‌های فقه دینی و تفسیر قرآن نیز اقدام شود تا آگاهی افزایی در جامعه افزایش یابد.

او ادامه داد: هر زمان که هیئات مذهبی در مناطق مختلف شهری فعالیت داشتند مشکلات اجتماعی کاهش یافته از این رو باید اطلس فعالیت هیأت‌های مذهبی در مناطق مختلف شیراز تدوین شده و اگر مناطقی بدون هیأت هستند نسبت به حضور هیأت‌های مذهبی در این مناطق اقدام نمود.

ایمانیه گفت: جوانان باید با اطلاعات دینی به مقابله با شبهات دینی مقابله شود از این رو باید هیأت‌های مذهبی نسبت به تولید محتوا در این بخش اقدام کرده و مشکلات را کنترل و از بین ببرند.

به گفته این مقام مسئول هیأت‌های مذهبی می‌توانند در مشکلات اجتماعی کمک شگرفی به مدیران جامعه کرده و ساماندهی مشکلات را در دستور کار قرار دهند.

او ادامه داد: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر هشت شهید گمنام در فارس تشییع خواهد شد و امید است بتوان زمینه برگزاری مراسم با شکوهی برای گرامیداشت مقام شهدا فراهم کرد.

انتهای پیام/