کشاورزان برای فروش ۸ محصول باید QR Code بگیرند

به گزارش آینه فارس ، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ۴ محصول گلخانه‌ای و فضای باز و ۴ محصول باغی برای فروش باید QR Code داشته باشند.
جاوید عباسی افزود: محصولات شامل فلفل دلمه ای، بادمجان، خیار، گوجه فرنگی، سیب درختی، انگور، خرما و کیوی است که از ابتدای آذر ماه عرضه داخلی و خارجی محصولات زراعی و گلخانه‌ای دارای QR Code مورد تایید سازمان حفظ نباتات است.
وی اظهار کرد: داشتن QR Code برای دیگر محصولات در آینده اجباری خواهد شد؛ تا پایان سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دریافت این کد برای همه محصولات باغی بار گذاری شده در سامانه سماک الزامی می‌شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد که بهره برداران و باغداران نسبت به دریافت کد از طریق سامانه سماک و سانکا اقدام کنند تا در زمان برداشت محصول با مشکل روبرو نشوند و بتوانند کد دریافتی را روی محصول تولیدی بزنند.
عباسی با بیان این که کاهش و پیشگیری از مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت در زنجیره تولید محصولات کشاورزی با منشاء گیاهی و در نتیجه افزایش شاخص‌های سلامت با شناسه دار کردن این محصولات محقق می‌شود، افزود: در این فرآیند مزارع و باغ‌ها از زمان کاشت و رشد زایشی تا زمان برداشت و عرضه به بازار تحت نظارت فنی گیاهپزشکی قرار می‌گیرند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان این که همه عملیات مبارزه با عوامل خسارت زای گیاهی همچون آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در مراکز تولید مطابق شیوه نامه فنی با نظارت کارشناسان مربوط انجام و در پایان منجر به دریافت شناسنامه QR Code می‌شود اضافه کرد: با این کد محصولات تولیدی قابل رصد و پایش هستند