به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تا ساعت ۱۴:۳۰ بعدازظهر امروز براساس استعلام‌های آنلاین و آفلاین انجام شده ۷۷۰ هزار نفر از واجدین شرایط رأی در استان رأی خود را به صندوق انداخته‌اند.

اسماعیل قزل‌سفلی در یک نشست خبری گفت: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور در ساعت ۸ صبح در سراسر فارس آغاز شد.

او اعلام کرد: فارس در اتصال برخط برای فرآیند رأی گیری در کشور پیشتاز است.

به گفته معاون استاندار فارس، در سه دقیقه نخست آغاز فرآیند رأی‌گیری حدود ۱۳۳ نفر آرای خود را به صندوق‌های رأی انداختند.

قزل‌سفلی ادامه داد: یکی از مدارک پنجگانه شامل شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گذرنامه و گواهینامه برای اخذ آرا مورد نیاز است.

او همچنین با بیان اینکه سن انتخابات کنندگان در زمان اخذ رای باید ۱۸ سال تمام باشد، عنوان کرد: پس از اتمام مهلت قانونی رای‌گیری با دستور وزیر کشور قابلیت تمدید وجود دارد.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: برای اینکه حقی از نامزد‌های محترم ضایع نشود، رای دهندگان نام و نام خانوادگی کاندیدای مورد نظر همراه با کد انتخاباتی در فرمی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد را درج کنند.

قزل‌سفلی همچنین بیان کرد: شور و نشاط خوبی در شعب اخذ رأی در استان برقرار است و پیش‌بینی می‌شود حضور گسترده مردم یکبار دیگر در تاریخ ثبت شود.

او با بیان اینکه به صورت برخط میزان تعرفه شعب توسط ستاد انتخابات فارس کنترل و پیگیری می‌شود، تاکید کرد: تعرفه به میزان کافی در شعب وجود دارد و مراکز پشتیبانی تعرفه نیز تعریف شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در خاتمه سخنانش گفت: ۴ صندوق برای اقلیت‌ها (ارامنه، کلیمیان و زرتشتی ها) در فارس نیز پیش‌بینی شده است.

عکاس:محمدکاظم منصوروار