کارگاه کاربردی بررسی فیلمنامه های نوشته شده توسط هنرمندان و فیلمسازان استان فارس باعنوان «چالش فیلمنامه» در شیراز به صورت هفتگی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان استان فارس،  مدیر انجمن سینمای جوان استان فارس با بیان اینکه کارگاه کاربردی بررسی فیلمنامه های نوشته شده توسط هنرمندان و فیلمسازان استان فارس باعنوان «چالش فیلمنامه» برگزار می شود، افزود: این برنامه در مرحله نخست با هدف هم افزایی فیلمنامه نویسان، شناخت و معرفی نویسندگان کمترشناخته شده، ارتقای سطح کیفی فیلمنامه های نگارش شده توسط هنرمندان استان و ارائه فیلمنامه های مطلوب به کارگردانان جهت ساخت، شروع به کار خواهد کرد.

ابراهیم شیشه گر با تاکید بر اینکه «انجمن سینمای جوانان استان فارس» با استفاده از اساتید مجرب و تکیه بر فعالیت‌های کارگاهی به دنبال ارائه سرفصل‌های تخصصی مشخص شده به علاقه‌مندان است، خاطرنشان کرد: در این کارگاه کاربردی، فیلم نامه های نوشته شده توسط هنرمندان و فیلمسازان شیرازی  بررسی می شود.

وی تصریح کرد: بررسی مولفه های روایی و انواع فیلم های داستانی، آشنایی با مولفه های درک و تحلیل فیلم و نمایش فیلم های کوتاه داستانی، انیمیشن و تجربی از جمله بخش های این کارگاه آموزشی است که ویژه علاقمندان برگزار می شود.

شروع جلسات نیز از چهارشنبه، ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۷ خواهد بود و مدت زمان هر جلسه دو ساعت می باشد.

به گفته ابراهیم شیشه گر مدیر انجمن سینمای جوان استان فارس، قرار است سلسله نشست‌های “چالش فیلمنامه” چهارشنبه ها به صورت ثابت هفتگی و با مشارکت  سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با هدف نقد، بررسی و مرور آثار فیلمنامه نویسان استان فارس در فرهنگسرای انتظار شیراز به آدرس: فلکه قصردشت، خ وکلا، کوچه صاحب الامر، بعد از امام زاده محمد(ع) با گردانندگی مهدی نامجو از نویسندگان توانای فیلمنامه در استان برگزار می شود.

گفتنی است که مقرر گردیده فیلم نامه ها قبل از ارسال به اخذ مجوز در انجمن سینمای جوانان استان فارس، با حضور هنرمندان بررسی و ضمن تضارب افکار و استفاده از نظرات اساتید جهت کاربردی کردن و امکان ساخت این فیلم نامه ها تبادل نظر گردد.

شرکت برای عموم در این برنامه آزاد و رایگان است.