اداره کل هواشناسی فارس اعلام کرد: براساس آمار در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان فیروز آباد از توابع استان فارس با ۱۰ و ۶ دهم میلی متر در صدر میزان بارندگی فارس ‌ قرار گرفت و در شیراز هم ۲ و ۲ دهم میلی متر باران ثبت شده است

اداره کل هواشناسی فارس اعلام کرد: براساس آمار در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان فیروز آباد از توابع استان فارس با ۱۰ و ۶ دهم میلی متر در صدر میزان بارندگی فارس ‌ قرار گرفت و در شیراز هم ۲ و ۲ دهم میلی متر باران ثبت شده است.

به گزارش آینه فارس، مدیر کل هواشناسی استان فارس روزشنبه ،‌ بیان کرد: بارندگی اخیر در ۱۴ ایستگاه به ثبت رسیده که پس از فیروز آباد که صدرنشین است،‌ نورآباد ممسنی با هفت و هفت دهم،‌ سپیدان با ۶ و ۲ دهمٰ، کازرون با پنج و هفت دهم و فراشبند با چهار و چهار دهم میلی متر در رتبه های بعدی جای دارند.

سپیدان بیشترین میزان بارندگی در سال زارعی

‌ مسعود حقیت ادامه داد:‌ شهرستان سپیدان با ۲۱ و هشت دهم میلی متر بیشترین میزان بارندگی را در سال زارعی( مهرماه تا اریبهشت سال بعد)‌ داشته است و پس از آن هم اقلید با ۱۷ و ۶ دهم،‌ فیروز آباد با ۱۶ و ۲ دهم،‌ درودزن با ۱۳ و چهار دهم و صفاشهر با ۱۳ و یک دهم در جایگاه بعدی قرار دارند.

همچنین اداره کل هواشناسی فارس با توجه به پیش بینی باران در روز های ۲۹ و ۳۰ آبان و کاهش دما پس از عبور سامانه به کشاورزان توصیه کرده است نسبت به کاشت محصولات اقدام و تمهیدات لازم پیش از شروع سامانه اقدام کنند.

به گزارش ایرنا پیشتر اداره کل هواشناسی فارس ۲۷ آبان در اطلاعیه سطح نارنجی نسب به بارش باران، برف در مناطق سرد سیر، ‌رعد و برق همراه با وزش باد همه مناطق استان به ویِژه شیراز و نیمه غربی استان در روز های ۲۹ و ۳۰ آبانماه هشدار داده است