۲۰۰ متر مربع زمین در خیابان لطفعلی خان زند، امروز ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ حوالی بازار وکیل (روبه روی مدرسه خان) فرونشست. خوشبختانه این حادثه خسارت مالی و تلفات جانی به همراه نداشت .

خلیل عبداللهی مدیرکل مدیریت بحران استان فارس گفت: بخشی از خیابان لطفعلی خان زند، رو به روی مدرسه خان، جنب اردوبازار فرونشسته است.

او با بیان این که ۲۰۰ متر مربع از این خیابان فرونشسته است، گفت: مغازه‌های اطراف که بر اثر فرونشست ترک برداشته، تخلیه شدند.

عبداللهی گفت: این حادثه خسارت جانی نداشته است، اما بر اثر آن لوله انتقال آب شهری شکسته است و ماموران شرکت آب در حال تعمیر آن هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان فارس با بیان این که جریان آب در خیابان لطفعلی خان زند قطع شده است افزود: تردد در هر دو طرف این خیابان متوقف شده است.

****

سرهنگ ولی کریمی گفت: خیابان لطفعلی خان زند از چهارراه پیروزی (سه راه نمازی) تا میدان غدیر (مصدق) به دلیل فرونشست زمین بسته شده است.

او با اشاره به این که علت فرونشست زمین نشت آب بوده است، گفت: هم اکنون ماموران اداره‌های مرتبط در تلاش برای رفع نقص لوله آب، بازسازی خیابان و بازگشایی مسیر هستند.

معاون انتظامی پلیس راهور شیراز گفت: تلاش می‌شود که تا ساعت ۱۶ این مسیر بازگشایی شود.

سرهنگ کریمی گفت: بلوار سلمان فارسی، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان توحید و خیابان قاآنی به عنوان مسیر جایگزین شمال به جنوب و بلوار سیبویه و خیابان کریم خان زند به عنوان مسیر جایگزین غرب به شرق خیابان لطفعلی خان زند انتخاب شده است.