فرمانده سپاه فجر فارس در تشریح جزئیات حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: فرد تروریست علاوه بر سلاح، یک بطری یک و نیم لیتری حاوی بنزین و فندک به نیز به همراه داشت.این موضوع بیانگر قصد تخریبی تروریست و احتمالا هتک حرمت به حرم مطهر بوده است

به گزارش آینه فارس، سردار یدالله بوعلی، روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار، ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای خبرنگار و شهدای حادثه تروریستی اخیر در شیراز افزود: نیت اصلی فرد تروریست از همراه داشتن بنزین هنوز مشخص نیست اما اگر موفق به این کار شده بود می توانست دست به هر کاری از جمله هتک حرمت بزند که با اقدام به موقع نیروهای امنیتی از ادامه جنایت های خود بازمند.

وی ادامه داد: تا این لحظه بیش از ۱۰ نفر در ارتباط با این اقدام تروریستی دستگیر شده اند و افراد دیگری نیز دستگیر خواهند شد.

او اظهار کرد: این فرد مهاجم از حدود یک ماه قبل در مکانی در اطراف حرم مطهر ساکن شده و در روز حادثه به حالت هجومی با اسلحه از در خروجی حرم وارد می شود و اقدام به تیراندازی بی هدف می کند.

فرمانده سپاه فجر فارس: تروریست حادثه حرم شاهچراغ بنزین و فندک به همراه داشت

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: از لحظه ورود این تروریست تا زمان زمین گیر و دستگر شدن او کمتر از ۴۰ ثانیه طول می کشد و به رغم اینکه این فرد هشت خشاب حاوی ۲۴۰ تر به همراه داشته اما اقدام به موقع نیروهای امنیتی مانع از این می شود که بتواند به اهداف پلید خود برسد.

سردار بوعلی افزود: در جریان تیراندازی‌ها یکی از خادمین بلافاصله به شهادت می‌رسد و یکی از نیروهای امنیتی ما نیز که دچار مجروحیت شده بود شب گذشته به فیض شهادت نائل می شود.

وی ادامه داد: فرد مهاجم پس از تیراندازی های بی هدف اولیه در حالی که قصد حرکت به صمت صحن حرم را داشته با لایه دوم حفاظت حرم مواجه می شود و تیراندازی نیروهای امنیتی مسیر حرکت این تروریست را تغییر می دهد و در نهایت نیز با اقدام شجاعانه، جسورانه و مردانه یکی از نیروهای خدماتی حرم که از پشت به سمت او هجوم می برد، فرد تروریست زمین گیر و دستگیر می شود