فرماندار شهرستان شیراز با بیان اینکه فعالیت احزاب نباید تنها معطوف به زمان انتخابات باشد،گفت: دستگاه های حاکمیتی نه تنها احزاب را رقیب خود نمی دانند، بلکه به دور از رویکردی مداخله گرانه و با نگاه حمایتی، در چارچوب قانون در کنار احزاب سیاسی خواهند بود

به گزارش آینه فارس، لطف الله شیبانی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی احزاب و تشکل های سیاسی شهرستان که با هدف واکاوی مسائل و مشکلات حزبی و ارائه راهکارهای برون رفت از آن، با بیان جایگاه و نقش احزاب در حوزه تصمیم گیری و کادر سازی،افزود: احزاب یکی از مولفه‌های مهم در ارتقای مشارکت سیاسی کشور به شمار می روند و رویکرد فرمانداری شیراز بر تقویت تعامل و کمک به شکل گیری هر چه بیشتر فضای هم اندیشی و تفاهم میان فرمانداری و احزاب سیاسی در مدار قانون است.

وی با بیان اینکه حضور احزاب نمی بایست تنها معطوف به زمان انتخابات باشد،گفت: احزاب سیاسی باید به عنوان مطالبه گر در عرصه‌های مختلف سیاسی، حضوری فعال داشته و با رویکرد نقد سازنده، راهکارهای خود را نیز برای حل مشکلات ارایه کنند.

فرماندار شهرستان شیراز افزود: دستگاه های حاکمیتی نه تنها احزاب را رقیب خود نمی دانند، بلکه به دور از رویکردی مداخله گرانه و با نگاه حمایتی، در چارچوب قانون در کنار احزاب سیاسی خواهند بود.

فرماندار شیراز در ادامه مروری نیز بر عملکرد دولت سیزدهم در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی کرد و گفت: دولت سیزدهم در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که روزانه می بایست نسبت به تسویه بدهی های دولت قبل اقدام و از سوی دیگر طرح بزرگ نهضت ملی مسکنِ مغفول مانده از دولت قبل را به عنوان یک ضرورت و مطالبه مردمی ، برنامه ریزی و اجرایی می‌کرد.

شیبانی ادامه داد: اقدامات جدی در حوزه سلامت و تسریع در واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری کرونا که منجر به کاهش شدید بیماران بستری و تک رقمی شدن فوتی ها شد نیز از دیگر اقدامات مهم دولت بود.

فرماندار شیراز با تاکید بر دستاوردهای بزرگ دولتِ مردم طی یک سال گذشته، از قبیل افزایش و هدفمندسازی یارانه ها همزمان با حذف ارز ترجیحی و متعاقب آن، کاهش قاچاق کالاهای اساسی مردم به خارج از کشور، یادآور شد: در حوزه سیاست های خارجی نیز دولت سیزدهم، مشکلات را به برجام گره نزد و همزمان با پیگیری توافقات برجام، شاهد تعاملات گسترده بین المللی مسئولان سیاسی و هیات های همراه در این مدت یکساله عمر دولت بوده ایم
احزاب سیاسی به تربیت نیروهای کارآمد، متعهد و متخصص تمرکز کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شیراز نیز در جمع احزاب سیاسی شهرستان شیراز گفت: مطالبه گری حق احزاب سیاسی است و ما پیگیری مطالبات احزاب را وظیفه خود می دانیم و درب فرمانداری شیراز به روی تمامی احزاب سیاسی که در مسیر قانون و وظایف حزبی خود گام بر می دارند باز است و قطعا در حل مشکلات موجود جامعه، از ظرفیت احزاب سیاسی بهره خواهیم برد.

جعفر طاهری با بیان اینکه وظیفه اصلی احزاب سیاسی در واقع پس از انتخابات شروع می شود، افزود: جایگاه احزاب فراتر از وضع موجود است و نباید دفاتر احزاب تبدیل به ستاد انتخابات افراد خاص شود بلکه از احزاب انتظار می رود با ارتقای بعد نظارتی و مطالبه گری قانونی خود، در حوزه های مختلف ورود کرده و ضمن نقد منصفانه و سازنده، راهکارهای لازم را نیز ارایه کنند.

طاهری شایسته سالاری در دولت سیزدهم، به دور از تنگ نظری های جناحی را یک اتفاق خوش یمن دانست و افزود: شاید در دولت های گذشته افراد به جرم نگاه و تفکرات سیاسی خود کنار گذاشته می شدند، اما امروز با تمام جوسازی ها و شایعات، همچنان شاهد حضور پررنگ مدیران شایسته دولت پیشین در جایگاههای مسئولیتی خود و خدمتگزاری به مردم و انجام وظیفه هستیم.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز با انتقاد از عدم توجه احزاب سیاسی به تربیت مدیران و کادر سازی،گفت: این کم کاری متوجه تمامی طیف های سیاسی است و از امروز احزاب سیاسی می بایست در کنار فعالیت های قبلی خود نسبت به تربیت نیروهای کارآمد، متعهد و متخصص اقدام کنند و به روزی برسیم که بهار احزاب تنها انتخابات نباشد.

وی افزود: نگاه دولت سیزدهم به تمامی طیف های سیاسی یک نگاه حمایتی است و از ظرفیت آنان در حوزه های مرتبط نیز استفاده خواهد شد.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نباید انتظار داشت یک شبه تمامی مشکلات به جا مانده از دولت قبل، در دولت سیزدهم حل شود، تصریح کرد: اثرات و نتایج بسیاری از اقدامات دولت سیزدهم به ویژه در حوزه اقتصادی در سال آینده به بار خواهد نشست، و از احزاب سیاسی انتظار می رود، در حین رقابت سیاسی، پا را از دایره انصاف خارج نکرده و با نگاهی عدالت محور و منصفانه، عملکرد دولت سیزدهم را ببینند و با عملکرد صحیح خود، روحیه شادابی و امید را به جامعه تزریق کنند