فرماندار شهرستان سپیدان گفت: قبر نوید افکاری سالم است و هیچ آسیبی ندیده است.

جمال جوادی جهرمی فرماندار شهرستان سپیدان گفت: تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تخریب سنگ قبر متوفیان در قبرستان روستای سنگر سپیدان صحت ندارد و تصاویر، تنها مربوط به تخریب دیوار‌های ساخته شده بدون مجوز اطراف قبر است.

او توضیح داد: خانواده افکاری قصد داشتند که در شعاع چند متری قبر نوید افکاری دیوارکشی به ارتفاع ۱۶۰ و عرض ۴۰ سانتیمتر کرده و این قسمت را با ساخت فضای مسقف، بدون رعایت ضوابط فنی و اخذ مجوز به مقبره خانوادگی تبدیل کنند که با ضوابط شورای روستا مغایرت داشت.

جوادی جهرمی افزود: با مذاکره‌ای که با خانواده افکاری صورت گرفت قرار شد دو ردیف دیوار کشی که به طورغیر قانونی انجام شده بود تخریب شود که عده‌ای از این موضوع سوء استفاده و تصاویری را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گفته فرماندار شهرستان سپیدان، قبر چند نفر از بستگان نزدیک نوید افکاری در اطراف قبر وی قرار دارد.

او با بیان این که در روستاها، دهیاری‌ها، متولی نظارت بر قبرستانها، هستند تاکید کرد: دهیاری روستای سنگر، پیش از این درباره خودداری از ساخت و ساز بدون مجوز در قبرستان به اهالی روستا، اطلاع رسانی لازم را انجام داده بود.

فرماندار شهرستان سپیدان همچنین گفت: برخی اهالی روستای سنگر هم به دلیل اینکه احداث بنا در قبرستان، با توجه به شرایط محیطی باعث سرازیر شدن آب به مزار بستگانشان می‌شد به این موضوع اعتراض داشتند.

روستای سنگر در شهرستان سپیدان به مرکزیت شهر اردکان در غرب شیراز قرار دارد.