فرماندارشیراز خواستار تعیین تکلیف موضوع الحاق یا ملحق نشدن ۴۱ روستای پیرامونی شیراز به این کلانشهر از سوی دستگاه‌های مسئول شد.

فرماندارشیراز؛ ۴۱ روستای پیرامونی شیرازبه لحاظ الحاق به شیراز تعیین تکلیف شوند۰

به گزارش آینه فارس،لطف‌الله شیبانی بر لزوم بهره گیری بیشتر و بهتر از ظرفیت های توسعه روستایی و محرومیت زدایی در شهرستان شیراز تاکید کرد.
شیبانی بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی را راهکاری برای کنترل و پایش حاشیه نشینی در کلانشهر شیراز و کاهش مشکلات روستاها دانست.
شیبانی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف وضعیت ۴۱ روستای پیرامونی شهر شیراز به لحاظ الحاق به این کلانشهر، گفت: آسیب شناسی، علت یابی و ارائه راهکارهای عملیاتی برای تسریع در تعیین تکلیف روستاهای شیراز و نحوه ارائه خدمات به ساکنین آنها، باید به عنوان یک بحث کارشناسی مطرح شده و با مشارکت و همراهی بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های خدمات رسان تبیین شود.

رئیس شورای اداری شهرستان شیراز همچنین بر ضرورت جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیر قانونی و گسترش بی رویه خارج از محدوده طرح هادی در روستاهای این شهرستان تاکید کرد.
شیبانی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن با مدیریت طرح‌های هادی هر ۴۱ روستا قدم‌های اساسی برای محرومیت زدایی و توسعه این مناطق برداشته و لازم است با شتاب بخشی در بازنگری طرح ها در برخی از مناطق، زمینه را برای خدمات رسانی بیشتر و بهتر به مردم فراهم کند.