نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت در مجلس با تاکید بر اهمیت استیضاح وزیر راه و شهرسازی، به دلیل ترک فعل در حل مشکلات مربوط به محور‌های مواصلاتی از معرفی مدیران خاطی این وزارتخانه در استان فارس به دستگاه قضایی خبر داد.

محمدجواد عسکری در ادامه پیگیری‌های خود در زمینه مشکلات متعدد محور‌های مواصلاتی گفت: در راستای دفاع از حقوق مردم، به دلیل عدم انجام تعهدات و وظایف قانونی دستگاه‌های اجرایی، خواستار برخورد جدی با مسئولان خاطی هستیم.

این نماینده مردم در خانه‌ی ملت گفت: متاسفانه هر روز باید شاهد تلفات جاده‌ای به دلیل ضعف عملکردی مسئولان باشیم که در ایام نوروز و همچنین روز‌های اخیر نیز تعداد قابل توجهی از شهروندان در تصادفاتی که اتفاق افتاد، مصدوم یا متاسفانه فوت شدند.

او به گفتگوی اخیر خود با استاندار فارس در این زمینه اشاره و گفت: طی صحبت‌هایی که با استاندار انجام گرفت مشخص شد که ترک فعل و عدم انجام تعهدات قانونی مسئولان اداره‌کل راه و شهرسازی فارس و همچنین اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان نیز مورد قبول ایشان بوده و به همین دلیل این موضوع در دستگاه‌های ذیصلاح بررسی خواهد شد.

عسکری بر اهمیت استیضاح وزیر راه و شهرسازی در این رابطه اشاره و گفت: هفته آینده استیضاح وزیر راه و شهرسازی کلید خواهد خورد و مقام عالی این وزارتخانه باید توضیحات لازم را در زمینه عدم انجام تعهدات و وظایف قانونی خود نسبت به رفع مشکلات موجود محور‌های مواصلاتی استان فارس به نمایندگان مجلس ارائه دهند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست و نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: همانطوری که استاندار فارس هم این مسئله، مبنی بر مقصر بودن وزارت راه و شهرسازی را پذیرفتند در اولین فرصت، مدیران‌کل راه و شهرسازی و همچنین راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.