دبیر پویش نجات بافت تاریخی شیراز با رد ادعای خود درباره نقش وزیر کشور در تخریب بافت قدیمی اطراف حرم شاهچراغ از وحیدی عذرخواهی کرد.

محمدمهدی کلانتری دبیر پویش نجات بافت تاریخی شیراز درباره اظهارات خود در نشست خبری هفتم دی در یک خبرگزاری‌ و منتشر شده در تاریخ ۲۷ دی با موضوع تخریب بافت تاریخی شیراز در اطراف حرم شاهچراغ (ع) در توضیحی نوشت: در این نشست و در ادامه روند ۱۵ ماهه پویش نجات بافت تاریخی شیراز از خطر تخریب به بهانه توسعه حرم حضرت شاهچراغ (ع) که سابقه ای ۲۷ ساله دارد، صحبتی را درباره احمد وحیدی وزیر کشور بیان کردم مبنی بر اینکه او جزو هیات امنای حرم حضرت شاهچراغ بوده و در مصوبات سفر استانی هیات دولت به استان فارس در مهر ۱۴۰۰، مقرر شده که وزارت کشور مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان بابت «مشارکت جهت بازآفرینی اطراف حرم شاهچراغ» اعتبار اختصاص دهد.

دبیر پویش نجات بافت تاریخی شیراز افزود: بیان این دو موضوع کنار هم، این شائبه را به وجود آورده که شخص وزیر کشور، نقش آفرین و یا مدافع تخریب بافت تاریخی شیراز است و این صحبت باعث ایجاد هجمه و غرض ورزی علیه او در برخی رسانه‌ها شده است.

کلانتری در ادامه یادآور شد: اینجانب بدینوسیله عذرخواهی خودم را از وزیر محترم کشور جناب آقای احمد وحیدی بابت این قصور ناخواسته، اعلام می‌دارم. لازم است عنوان کنم که اظهار نظر پیرامون مشارکت ۱۰۰ میلیارد تومانی وزارت کشور برای این موضوع، به استناد دفترچه «گزارش سفر دولت سیزدهم به استان فارس، مهرماه سال ۱۴۰۰» منتشر شده توسط اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس به دو صورت چاپی و الکترونیکی در سایت رسمی استانداری فارس صورت گرفته است. با توجه به اینکه واحد حقوقی وزارت کشور طبق استعلام‌های شفاهی صورت گرفته، وجود چنین مصوبه‌ای را به طور قاطع رد کرده و غیر واقعی می داند.

دبیر پویش نجات بافت تاریخی شیراز خاطرنشان کرد: امید است که روابط عمومی استانداری فارس در انتشار رسمی مصوبه‌های سفر استانی و موارد مشابه دقت نظر بیشتری داشته باشند تا از بروز چنین شائبه‌های ناخواسته ای جلوگیری به عمل آید.
در پایان امیدوارم که مسئولین محترم و متولیان امر، بهترین راهکار را برای حفظ بافت تاریخی شیراز از گزند تخریب ها اتخاذ کنند.