در بسته خبری امروز آینه فارس تیتر‌هایی مانند:خودرو سرقتی از محور فسا نتوانست عبور كند/اختلاف با همسر، برای رمال درآمد میلیونی داشت/ كشف كالاي قاچاق در "خرمبيد"/دستگیری۷ سارق در "زرین دشت "/اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در "کوار" /زندان مقصد قاچاقچي ترياك/اتباع بيگانه همسر خود را كشت و روانه زندان شد

طناب دار ، مجازات تروریست های حرم شاهچراغ
۲ عامل حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) به دار مجازات آویخته شدند .

به گزارش آینه فارس، حکم قصاص ۲نفر از عاملان حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ بامداد امروز اجرا شد و این دو نفر در خیابان ۹ دی شیراز به دار مجازات آویخته شدند .

این تروریست‌ها چهارم آبان ۱۴۰۱ با مشارکت در حمله به حرم شاهچراغ ، زائران و خادمان این حرم را به رگبار بستند که در آن حادثه، ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و حدود۳۰ نفر نیز مجروح شدند .

روند رسیدگی دقیق به پرونده متهمان در مرحله دادسرا و دادگاه با دقت و رعایت دقیق موازین قانونی و حضور وکلای قانونی متهمان انجام شد و حکم مجازات اعدام این متهمان در ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۱ صادر شد.

رای صادره در دادگاه انقلاب اسلامی شیراز پس از اعتراض وکلای متهمان در دیوان عالی کشور نیز رسیدگی شد و پس از بررسی مجدد به این پرونده در مرجع عالی قضایی کشور رأی اولیه اعدام این ۲ فرد تروریست‌ که نقش مستقیمی در طراحی حمله و پشتیبانی از عامل اصلی ترور داشتند در دیوان عالی کشور نیز تأیید شد.

هیأت شعبه دیوان عالی کشور سوم خردادماه امسال ضمن رد فرجام‌خواهی وکلای مدافع ۲ نفر از عوامل اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز دادنامه صادره را تایید کرد.

بر این اساس محمد رامز رشیدی و سید نعیم هاشم قتالی که نقش مستقیمی در طراحی حمله و پشتیبانی از عامل اصلی ترور داشتند به جرم معاونت در افساد فی الارض، بغی و اقدام علیه امنیت کشور در زندان به سر می‌بردند بامداد امروز به دار مجازات آویخته شدند.

از ابتدای آغاز محاکمه عوامل این حمله تروریستی، مردم شیراز و سایر اقصی نقاط کشور خواستار اشد مجازات برای عاملان و تروریست‌های دخیل در این اقدام تروریستی بودند.

 

۲ مصدوم بر اثر آتش سوزی منزل در روستای شاپورجان
آتش سوزی منزل مسکونی در روستای شاپورجان ۲ مصدوم بر جای گذاشت.
دکتر محمد جواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اظهار کرد: با اعلام گزارشی به مرکز پیام اورژانس فارس مبنی بر آتش سوزی یک باب منزل مسکونی در روستای شاپورجان بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

او اضافه کرد: این حادثه ۲ مصدوم برجای گذاشت و خدمات درمانی مورد نیاز به هر ۲ مصدوم در محل حادثه ارائه شد.

 

دپو ۸۷ کیلوگرم حشیش در ساختمان متروکه

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۸۷ کیلوگرم حشیش در عملیات ضربتی ماموران شهرستان “نی‌ریز” خبر داد.
سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نی‌ریز با اقدامات فنی و تخصصی از دپو حشیش در یک ساختمان متروکه مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی با بیان اینکه ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۸۷ کیلوگرم حشیش کشف کنند، گفت: مالک مواد مخدر شناسایی و تلاش برای دستگیری وی با جدیت ادامه دارد.

 

اتباع بیگانه همسر خود را کشت و روانه زندان شد

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: اتباع بیگانه که همسر ۲۸ ساله خود را به قتل رسانده بود با هوشیاری ماموران دستگیر و روانه زندان شد.
به گزارش آینه فارس، سرهنگ” اسماعیل زراعتیان ، بیان داشت: روز گذشته شانزدهم تیرماه در پی وقوع یک فقره قتل در روستای “فامور” شهرستان کازرون، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ماموران انتظامی پاسگاه “فامور” سریعا به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: ماموران موفق شدند در همان لحظات اولیه قاتل که همسر خود را خفه کرده بود و قصد فرار داشت را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دهند.
فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه قاتل ۳۶ ساله که اتباع بیگانه بود در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلاف خانوادگی اعلام کرد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

 

 یک کشته و ۸ مجروح حاصل برخورد وانت پیکان با نیسان

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر برخورد وانت پیکان با یک نیسان در محور مواصلاتی “فیروزآباد-میمند”، یک نفر کشته و ۸ نفر مجروح شدند.
سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس راه شمال با دریافت خبری از وقوع یک تصادف در محور مواصلاتی “فیروزآباد-میمند” مطلع و بلافاصله برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.
وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد یک دستگاه وانت پیکان با ۸ سرنشین با نیسان به شدت برخورد کرده است.
رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه یکی از سرنشینان فوت و ۸ نفر دیگر سرنشینان خودروها مجروح و روانه بیمارستان شدند، گفت: کارشناس علت این تصادف راعدم توجه به جلو از جانب راننده وانت نیسان اعلام کردند.

 

زندان مقصد قاچاقچی تریاک

فرمانده انتظامی شهرستان “نی‌ریز” از کشف ۳۸ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در عملیات ضربتی ماموران این فرماندهی خبر داد.
به گزارش آینه فارس، سرهنگ “عظیم‌اله کرمی” بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نی‌‍ریز حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ که در حال تردد بود مشکوک و دستور ایست صادر کردند.
وی افزود: راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف کنند.
فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۸ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف و راننده نیز دستگیر شد، گفت: یک سواری پژو ۴۰۵ که اسکورت محموله بود نیز توقیف و متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

 

دستگیری سارق حرفه‌ای منزل و مغازه با ۷ فقره سرقت در”آباده”

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری سارق حرفه‌ای منازل و مغازه با کشف ۷ فقره سرقت خبر داد.
به گزارش آینه فارس، سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت‌ متوالی منازل و مغازه در سطح شهرستان آباده، دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام کارهای فنی و تخصصی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند یک نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و در یک عملیات ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.
سرهنگ “مسعودی” افزود: سارق در بازجویی اولیه به ۷ فقره سرقت از منزل و مغازه اقرار و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.
فرمانده انتظامی آباده تصریح کرد: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی است که پلیس در این راستا به صورت شبانه روزی درخدمت شهروندان می باشد.

 

خودرو سرقتی از محور فسا نتوانست عبور کند

رئیس پلیس‌راه شمال استان از کشف یک دستگاه وانت مزدا مسروقه حین تردد در محور شیراز- فسا خبر داد.
به گزارش آینه فارس، سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در تشریح این خبر اظهار کرد: افسران پلیس راه فسا-شیراز حین گشت زنی در محور های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت مزدا مشکوک و با علائم هشداری دستور توقف آن را صادر کردند.
وی افزود: با استعلام از سامانه پلیس مشخص شد خودرو مسروقه است و سابقه سرقت از شهرستان “بیضا” را دارد.
رئیس پلیس‌راه شمال استان به دستگیری راننده و تحویل وی به دادسرا اشاره کرد و گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

 

کلاهبرداری در پوشش دعانویسی و رمالی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از شناسایی شخصی که با ترفند دعانویسی و رمالی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.
سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو باخبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه فرزندش به منظور قبول شدن در رشته پزشکی کنکور با شخصی رمال و دعانویسی در فضای مجازی آشنا شده است و مبلغ ۲ میلیارد ریال برای وی واریز کرده است که پس از چند روز به موضوع شک کرده و متوجه کلاهبرداری شده است، لذا پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه مامورین با هماهنگی مرجع قضائی در اقدامات اولیه شخص رمال را در استان بوشهر شناسایی و مبلغ کلاهبرداری شده را به شاکی عودت دادند، افزود: پرونده برای اقدامات قضائی و دستگیری متهم به استان بوشهر ارسال شد.
فرمانده انتظامی داراب به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد نابجا به افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی با دادن وعده‌های پوچ و افشاء اطلاعات بانکی و خانوادگی خودداری نموده و برای حل مشکلات خود به مشاوران و متخصصان مجرب مراجعه کنند.

 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “کوار”

فرمانده انتظامی کوار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای پاکسازی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در این شهرستان خبر داد.
به گزارش آینه فارس، سرهنگ “سیدرحمان هاشمی”، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی دریافت گزارشات و مطالبات مردمی و در راستای برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی شهروندان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی یک هفته در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها به اجرا گذاشته شد.
وی افزود: در این طرح ۴۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف که در سطح تفرجگاه‌ها و پارک‌ها ایجاد مزاحمت می‌کردند توقیف شد.
فرمانده انتظامی کوار به شهروندان توصیه کرد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشارکت در ارتقاء امنیت اجتماعی، هرگونه موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

 

دستگیری۷ سارق در “زرین دشت “

فرمانده انتظامی زرین‌دشت در تشریح عملکرد پلیس طی ۷ روز گذشته از کشف ۱۵ فقره سرقت و دستگیری ۷ سارق خبر داد.
سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت : پلیس شهرستان زرین دشت با بسیج کلیه امکانات و جلب مشارکت مردمی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور، مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: مامورین پلیس طی یک هفته اجرای طرح، ۷ سارق را دستگیر و ۱۵ فقره سرقت اعم از کابل و سیم برق، شیرآلات و لوله، اماکن خصوصی، داخل خودرو و قطعات و دوچرخه را کشف کردند.
فرمانده انتظامی زرین‌دشت با بیان اینکه دستگیری ۹ خرده فروش و جمع آوری ۷ نفر معتاد متجاهر از دیگر نتایج این طرح است، گفت: تلفن۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان عزیز می‌باشد.

 

کشف کالای قاچاق در “خرمبید”

فرمانده انتظامی “خرمبید” از توقیف سواری سمند و کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش آینه فارس، سرهنگ “علی‌اکبر کریمی” ، بیان کرد: ماموران ایست و بازرسی شهید “جنتی‌فر” در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک سواری سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۳۰ دستگاه پنکه سقفی و ۱۳ دستگاه گوشت‌کوب، چرخ گوشت، جارو برقی و اسپیلت خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.
فرمانده انتظامی “خرمبید” با بیان اینکه راننده به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

 

اختلاف با همسر، برای رمال درآمد میلیونی داشت

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری فردی خبر داد که با عنوان رمال، ۶۵ میلیون ریال از زنی که با همسرش اختلاف داشت، کلاهبرداری کرده بود.
به گزارش آینه فارس، سرهنگ “محمدهاشم قسام” ، در تشریح این خبر اظهار کرد: با شکایت زنی جوان مبنی بر کلاهبرداری میلیونی از وی تحت عنوان رمال، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی به دلیل اختلاف با همسر و با پیشنهاد دوستش، از طریق تلگرام موضوع را با رمال مطرح کرده و مبلغ ۶۵ میلیون ریال به حساب وی واریز می‌کند.
سرهنگ “قسام” با بیان اینکه پس از واریز وجه به حساب رمال، وی ارتباط شاکی با خودش را مسدود کرده است، افزود: در بررسی مدارک موجود و پیگیری های تخصصی، افسران پلیس فتا موفق شدند رمال را شناسایی و با دستور قضائی آن دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان فسا از استرداد وجه پرداختی به شاکی اشاره کرد و گفت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد دوست شاکی، همدست رمال بوده و زمینه این کلاهبرداری را فراهم کرده است.
این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: در زمان بروز مشکلات و مسائل مختلف، شایسته است که شهروندان با مراجعه به مشاوران فعال و دارای مجوز یا اقدامات قانونی و … برای رفع مشکل خود اقدام کنند و اعتماد نابجا به افراد، آسیب‌های مشابه را به دنبال خواهد داشت