نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز تبدیل وضعیت ۱۲۸۰۰ معلم حق‌التدریس آموزش و پرورش به استخدام پیمانی بر اساس نص صریح قانون در کل کشور خبر داد.

نماینده مجلس در خانه ملت از صدور مجوز تبدیل وضعیت مشمولین مرحله سوم قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس آموزش و پرورش در کل کشور خبر داد و گفت: مجوز تبدیل وضع از حق‌التدریس به استخدام پیمانی برای مشمولین مرحله سوم قانون تعیین تکلیف از وزارت آموزش و پرورش صادر شد.

محمدجواد عسکری، نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گوشه ای در رابطه با فرآیند تبدیل وضعیت جامعه فرهنگیان، اظهار داشت: در بین معلمان حق التدریس مرحله سوم دانشگاه فرهنگیان انجام شده بود و با پیگیری‌هایی تاثیرگذاری که در وزارت، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون آموزش مجلسو همچنین رئیس مجلس، معاون پارلمانی رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور داشتیم توانستیم فرآیند قانونی صدور مجوز احکام ۱۲۸۰۰ معلم حق‌التدریس کل کشور را جهت تبدیل وضعیت، تسهیل و تسریع کنیم.

وی با بیان اینکه هر یک از ما نمایندگان مجلس به عنوان نماینده مردم کل کشور در خانه ملت وظیفه داریم از حقوق آن‌ها و قوانین مصوب نیز پاسداری کنیم، افزود: طبق طرحی که با عنوان تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در سال ۸۸ به تصویب رسید، معلمان حق التدریسی بعد از گذراندن دوره‌ای در دانشگاه فرهنگیان باید به استخدام وزارت آموزش و پرورش در بیایند.

عسکری گفت: قرار بود این معلمان در سه مرحله وارد دانشگاه شوند و بعد از گذراندن مراحل مختلف تعریف شده، حکم خود را دریافت کنند. در حالیکه دو گروه قبلی توانستند حکم استخدامی بگیرند و جذب آموزش و پرورش شوند، حکم استخدامی گروه سوم صادر نشده بود که با پیگیری‌های انجام شده و قول مساعدی که مسئولان عالی‌رتبه دستگاه‌های اجرایی دولت سیزدهم این مهم خوشبختانه قبل از فرارسیدن سال جدید و روزهای پایانی برنامه ششم توسعه کشور نیز اجرایی شد.

/پایان متن/