رئیس ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از ۱۳۷ میلیون هکتار عرصه ملی ۱۳۱ میلیون هکتار آن سندار شده است

به گزارش آینه فارس ، معاون قوه قضاییه و رئیس ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه وسعت کشور ۱۶۴ میلیون هکتار است که ۱۳۷ میلیون هکتار آن عرصه ملی است گفت: پارسال موفق شدیم برای ۱۳۱ میلیون هکتار از عرصه‌ها سند صادر کنیم و میزان باقی مانده منتظر تعیین تکلیف است که در اسرع وقت انجام می‌شود.
بابایی به وجود ۱۸ میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: هدف گذاری برای سال آینده تعیین تکلیف زمین های بدون سند است

معاون قوه قضاییه گفت: برای بیش از ۹۰ درصد از عرصه‌های ملی استان فارس سند صادر شده است.

وی همچنین از کشاورزان خواست که برای دریافت سند زمین های کشاورزی خود اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس هم در این دیدار بر دریافت آمار دقیق از املاک دولتی و غیر دولتی برای حل مشکلات در حوزه اسناد و املاک استان تاکید کرد و به دو‌مشکل اساسی در فارس اشاره کرد و گفت: در بحث سند اراضی برای کشاورزان و عشایر دو موضوع متفاوت است زیرا عشایر با داشتن سند‌های مراتع خود را مالک فرض می‌کنند که به دلیل گستردگی مراتع باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.
وی همچنین گفت: برای ثبت زمین‌های دولتی در استان فارس باید ممیزی صورت پذیرد و رویه‌ای برای تسریع موضوع پیش بینی شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس از معاون قوه قضاییه در رابطه با رفع مشکل زمین‌های زراعتی هم مساعدت خواست و گفت: حسن تدبیر کارکنان قوه قضاییه هم کارساز خواهد بود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین قبل از دیدار با امام جمعه شیراز از دفاتر ثبت اسناد و املاک نواحی ٢،٣ و ۴ شیراز بازدید کرد.
معاون قوه قضاییه و رئیس ثبت اسناد و املاک کشور، در ارتباط وبیناری با مدیران املاک و کاداستر ٣١ استان کشور، بر هویت بخشی زمین‌های ملی تاکید کرد و از مدیران مربوط خواست دوره‌های نقشه برداری حرفه‌ای برای کارکنان مراکز و هم شهرستان‌های هر استان برگزار کنند تا برنامه جامع کاداستر کشاورزی با مستند سازی زمین‌ها به پایان برسد.
بابایی با اشاره به اینکه هیچ مشکل اعتباری نداریم و همه باید پای کار باشند تا موضوع کاداستر کشاورزی به پایان برسد گفت: مدیران روند کار را با مسئولان ثبت در جریان بگذارند و به صورت شبکه‌ای و مویرگی موضوع کاداستر تا به نتیجه رسیدن پی گیری شود.