در انتخابات شورای شهر، دیگر نظارت استصوابی شورای نگهبان نیست که این جریان مدعی قلع و قمع نامزدهای خود شده و اگر عدم احرازی هم وجود دارد، ناشی از سوابق سیاه کسانی است که حتی هم جناحی های خود در وزرات کشور نیز نمی توانند از کنار آن بگذرند

در کنار همه اخبار مهم انتخابات ریاست جمهوری، نباید از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا غافل ماند، انتخاباتی مهم که بنا بر ویژگی های خود سندی برای جریانی اصلاح طلبی است، جریانی که تجربه نشان داده است، جز نق زدن، کار دیگری ندارد.

این جریان معمولا قبل از انتخابات به مظلوم نمایی می پردازد که میدان را از ما گرفته اند و گزینه های ما را قلع و قمع کرده و بعد از آنکه نامزد آنان پیروز شد، عملکرد مناسبی هم نداشته و در حل مشکلات ناتوان ماند، دوباره فریاد بر می آورند که می خواستیم کار کنیم اما نگذاشتند.

این سیاست مزدورانه، در انتخابات ریاست جمهوری و تا حدودی مجلس شورای اسلامی، به صورت دائمی مورد استفاده قرار می گیرد و اصلاح طلبان با آن همه ناکارآمدی خود را پنهان می دارند، اما در انتخابات شورای اسلامی شهر این سیاست قابل بیان نبوده، فلذا آنان تلاش می کنند که از کنار آن عبور کرده و سایه سنگین انتخابات ریاست جمهوری را بر آن حکمفرما کنند.

در انتخابات شورای شهر، دیگر نظارت استصوابی شورای نگهبان نیست که این جریان مدعی قلمع و قمع نامزدهای خود شده و اگر عدم احرازی هم وجود دارد، ناشی از سوابق سیاه کسانی که است که حتی هم جناحی های خود در وزرات کشور نیز نمی توانند از کنار آن بگذرند.

از اینرو بررسی کارنامه های شورای شهر جریانات اصلاح طلب سندی اصلی رفوزگی و ناکارآمدی آنان در مدیریت جامعه می باشد، سندی که در آن دیگر نمی توانند نق سیاسی بزنند و باید جوابگوی همه کارهایی باشند که سالهاست در شورای شهرهای مختلف در حال انجام است.

افتضاحاتی که حتی صدای محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران را نیز در آورده و او که بعد از چند آزمون و خطا توانست یک شهردار بر تهران مسلط کند، به ناکارآمدی شورای تحت مدیریت خویش معترف شده است، هر چند که اگر به عملکرد این شورای و شهرداری با دوره قبل هم نگاه بیندازیم، سندی مهمتر از این اعتراف را خواهیم یافت.

همچنین آمار بالای دستگیری اعضای شورای شهر های مختلف به جرم مفاسد اقتصادی و حتی اخلاقی و حتی تعطیلی بعضی شوراها در شهرهایی چون ساری نشان از این ناکارآمدی دارد، که ای کاش این مسائل به همین جا ختم می شد و افتضاحاتی چون اکران بنر سربازان اسرائیلی در شهر شیراز که مورد حمایت رسانه های معاند قرار گرفت.

مردم باید هوشیار باشند که در صورت عدم توجه به انتخاب فرد شایسته و اصلح باز هم شاهد ناکارآمدی در دوران بعد خواهیم بود و باید هوشیار باشیم و با بینش کافی به انتخاب فرد اصلح بپردازیم.

از این رو باید مراقب بود تا این جریان سیاسی از زیر بار پاسخگویی فرار نکرده و ناکارآمدی خویش را پنهان نکند، خصوصا اینکه حجم بالای وظایف، اختیارات و اعتبارات در اختیارات شورای شهرها یک ظرفیت عظیمی برای حل مشکلات جامعه و مردم محسوب می شود که متاسفانه در شورای شهرهای کنونی با شوآف ها و اقدامات نمایشی اصلاح طلبان این فرصت از دست رفت که باید با نگاهی بصیرانه و انتخابی اصلح، دوباره این تجربه تلخ را تکرار ننمود.

شنیده ها حاکی از این است که جریان اصلاحات برای حضور در انتخابات شورای شهر شیراز لیست هفت نفره ای را ارائه خواهند داد؛ این در حالی است که اقبال عمومی جامعه با توجه به عملکرد این جریان در عرصه مدیریت شهری کم رنگ بوده و انجام اقدامات ویترینی و کم توجهی به مسائل کلان شهری همراه با توسعه متوازن در تمامی مناطق به ویژه مناطق محروم از عمده عللی است که شهروندان تداوم این روند را با عدم استقبال از حضور این جریان سیاسی در عرصه انتخابات شورای شهر پاسخ دادند

انتهای پیام/