معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز به راه‌اندازی اتوبوس‌های شبانه در سطح شیراز اشاره کرد و گفت: ۱۳ دستگاه اتوبوس که مبدا همگی آن‌ها پایانه نمازی است، به سمت چهار مقصد خدمت‌رسانی خواهند کرد.

هادی شه‌دوست شیرازی در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته حمل و نقل برگزار شد، به بیان اقدامات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در جهت کاهش مسئله ترافیک پرداخت و از احداث مجتمع خدمات رفاهی تعمیرگاهی حمل و نقل بار در هفته حمل و نقل خبر داد و گفت: خودرو‌های حمل بار می‌توانند از خدمات و تخفیف ویژه این مجتمع که پس از پل فسا احداث شده است، بهره‌مند شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیرازی همچنین احداث ۱۷ پل عابر پیاده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از دیگر فعالیت‌های این بخش عنوان کرد و گفت: ۵ پل دیگر توسط مناطق شهرداری تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

شه‌دوست شیرازی در خصوص محدوده ترافیکی شیراز نیز گفت: این محدوده از جنوب به بلوار سیبویه، از شمال به بلوار فردوسی، از شرق به بلوار زینبیه و از غرب به خیابان عفیف‌آباد ختم می‌شود. خودرو‌های حمل بار باید با مجوز در ساعات مشخص وارد این محدوده شوند و امیدواریم این طرح ترافیکی به بهبود تردد منجر شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین از اجرای طرح زوج و فرد در همین محدوده خبر داد و گفت: اجرای این طرح کمی سخت است، چون پلاک تک تک ساکنان مناطق و همچنین برخی خودرو‌های ضروری باید ثبت و مشخص شود.

او از پیش‌بینی یک هزار دستگاه تاکسی ساخته شده توسط خودروساز داخلی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این خودرو‌ها قیمت بالایی دارند، قرار است وزارت نفت است از بهینه‌سازی مصرف سوخت، تسهیلاتی در اختیار خریداران قرار دهد.

شه‌دوست شیرازی به راه‌اندازی اتوبوس‌های شبانه در سطح شیراز اشاره کرد و گفت: ۱۳ دستگاه اتوبوس که مبدا همگی آن‌ها پایانه نمازی است، به سمت چهار مقصد میدان الله، شهرک میانرود، شهرک سعدی و شهرک گلستان از ساعت ۲۱:۳٠ تا یک بامداد، خدمت‌رسانی خواهند کرد.

او، تزریق ۷۵ دستگاه میدل باس، شناسایی ۵ نقطه برای احداث پارکینگ، مکانیزه شدن ۱۶ پارکینگ در سطح شهر، ایمن‌سازی جاده کمربندی، راه‌اندازی مجدد مرکز معاینه فنی، در اختیار گرفتن اختیارات سرویس مدارس و پیش‌بینی ۳ دستگاه اتوبوس برای آموزش فرهنگ ترافیک را از دیگر اقدامات شهرداری شیراز در راستای بهبود وضعیت ترافیک از نظر کمی و کیفی عنوان کرد.

طبق اعلام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، مجموعا ۵ هزار میلیارد تومان برای اقدمات شهرداری شیراز در حوزه ترافیک هزینه شده است.