شهردار شیراز، از آماده باش کامل مناطق، مدیریت بحران، آتش نشانی و مجموعه‌های مختلف شهرداری شیراز برای پیشگیری از مشکلات بارندگی‌های در پیش رو خبر داد.

سید احسان اصنافی چهارشنبه ۸ دی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز که با حضور جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران شدید در روزهای آینده، شهرداری شیراز نیروهای مجموعه را با آمادگی کامل به صورت آماده باش درآورده است.

او ادامه داد: آمادگی و اقدامات لازم برای پیش گیری و کنترل هرگونه بحران و عارضه را در خصوص سیلاب، آبگرفتگی و آب ماندگی در مجموعه شهرداری شیراز انجام شده است.

به گفته شهردار شیراز، همه مرخصی‌ها و ماموریت‌های معاونین، شهرداران مناطق یازده گانه، مدیران عامل سازمان‌ها و همه پرسنل اجرایی لغو و همه تا پایان زمان اعلام شده بارندگی با تجهیزات کامل در حالت آماده باش هستند.

اصنافی همچنین با اشاره به شناسایی نقاط مهم و محتمل بر حادثه خیز و آبگیر عنوان کرد: محل‌های استقرار نیروها و تجهیزات مناطق و سازمان‌ها در سطح شهر شیراز مشخص شده و از صبح امروز همه در نقاط مشخص شده مستقر شده اند و این روند تا پایان فصل زمستان ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه اقدامات پیش از بارندگی نظیر لایروبی و پاکسازی کانال‌ها، بهسازی آبراهه‌ها و مسیر آبهای سطحی در شیراز انجام شده، گفت: بندهای تاخیری دروازه قرآن احداث شده و مشکلی در این منطقه نخواهیم داشت.

شهردار شیراز همچنین از انجام مکاتبات و رایزنی‌های لازم با سایر ادارات و ارگان‌های شهر شیراز برای هماهنگی و درصورت لزوم انجام اقدامات مشترک خبر داد.

به گفته اصنافی، همه ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری شیراز بصورت کامل مشغول خدمت رسانی به مردم خواهد بود.

او از همه همشهریان درخواست کرد در هنگام بارش باران از تردد غیر ضروری پرهیز کرده و همچنین از پارک خودرو در مجاورت کانالهای دفع آبهای سطحی و درختان خودداری نموده و درصورت بروز هرگونه مشکلی با سامانه ۱۳۷ شهرداری یا ۱۲۵ آتش نشانی تماس حاصل بگیرند تا با همکاری متقابل مشکلات احتمالی رفع و یا به حداقل برسد.