شهرداری کازرون برای تعریض یک خیابان در این شهر، با حکم قضایی دیوار بانک کشاورزی را که قرار بود در زمان نوسازی ساختمان بانک ۶۰ متر عقب نشینی کند، اما از این کار خودداری کرده بود، تخریب کرد.

دیوار بانک کشاورزی واقع در خیابان امام خمینی شهرستان کازرون درحالی تخریب شد، که شهرداری پس از ماه‌ها تلاش و پیگیری توانست با گرفتن حکم قضایی قلع و قمع، زمینه تعریض خیابان را فراهم کند.

با حضور محمدامین مهرورز در مسند شهرداری کازرون، یکی از کار‌هایی که او به صورت جدی در دستور کار شهرداری قرار داد، تلاش برای تعریض خیابان امام خمینی و حل مسئله دیوار بانک کشاورزی بود.

حالا، اما با گذشت حدود یک سال از وعده شهردار کازرون، در نهایت شهرداری موفق به گرفتن حکم قانونی تخریب شد و امروز کار تخریب را انجام داد.

محمد امین مهرورز شهردار کازرون ضمن انتقاد از همکاری نکردن مجموعه بانک کشاورزی، اظهار کرد: متاسفانه در طول یکسال گذشته، پیگیری‌های متعدد و مستمر انجام شده توسط مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر با مجموعه مدیریتی بانک کشاورزی در شهرستان و استان برای به سرانجام رساندن این خواسته به حق شهروندان بی‌نتیجه ماند و بانک کشاورزی حاضر به همکاری با شهرداری نشد.

محمدامین مهرورز با بیان اینکه رشد، توسعه و پیشرفت شهر در گرو تعامل و همکاری همه ارکان و نهاد‌های شهر است، گفت: در سال ١٣٨٩ طبق توافقات صورت گرفته، صلح نامه‌ای بین شهرداری و بانک کشاورزی نسبت به عقب نشینی دیوار بانک منعقد و پس از آن پروانه ساخت این بانک توسط شهرداری صادر شد، اما بانک کشاورزی به تعهد خود عمل نکرد و نامه‌نگاری‌های متعدد انجام شده نیز راه به جایی نبرد.

او با تاکید بر اینکه شهرداری برای احیای حقوق شهروندان قاطع است و با کسی تعارف ندارد، افزود: در طول یک سال گذشته تلاش کردیم به دور از تنش و در فضایی دوستانه با تعامل این مشکل را رفع کنیم، اما مجموعه مدیریتی بانک کشاورزی در این زمینه همکاری نکرد و راهی جز تمسک به قانون برای شهرداری باقی نماند.

به گفته شهردار کازرون، پس از اقدامات حقوقی شهرداری، حکم بدوی تخریب و قلع و قمع صادر و سرانجام حکم قضایی تجدیدنظر نیز در این زمینه اخذ شد و بر این اساس، امروز شهرداری کار تخریب را پس از طی مراحل قانونی انجام داد.

او با تشکر از حمایت‌های مستمر شورای اسلامی شهر، دستگاه قضایی شهرستان به ویژه رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و نیز فرمانده نیروی انتظامی، گفت: منافع این هم افزایی و حسن تعامل دستگاه قضا، شهرداری و شورای اسلامی شهر در نهایت متوجه مردم و شهروندان است.

شهردار کازرون ابراز امیدواری کرد که مجموعه بانک کشاورزی هرچه زودتر نسبت به دیوار کشی حریم قانونی خود اقدام نماید تا کار نهایی تعریض خیابان با سرعت بیشتری به اتمام برسد.

انتهای پیام/