رئیس سازمان صمت فارس گفت: ۷۹۵ واحد راکد در استان شناسایی شده که برنامه برای بازگشت به چرخه آن‌ها وجود دارد

به گزارش آینه فارس، حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صمت استان فارس در چهارمین نشست از سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو گفت: عداد پراکنش شهرستان‌های استان زیاد است و تا کنون ۷۱ شهرک صنعتی در استان احداث شده و ۷ هزار و ۴۶ هکتار مساحت آن است همچنین ۶ منطقه ویژه اقتصادی در استان قرار دارد.

او گفت: ۴ هزار و ۹۱ پروانه بهره‌برداری صنعتی با ۸۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صادر شده است و ۱۰۲ هزار نفر در این واحد‌ها مشغول به کار هستند و فضای استان فارس یک فضای صنعتی است.

رئیس سازمان صمت استان فارس گفت: هدفگذاری انجام شده که فضای اقتصاد بر اساس کشاورزی استان را به سمت فضای صنعتی ببریم.

او گفت: ۴ هزار و ۱۹۷ جواز صنعتی صادر شده که ۹۲ هزار و ۸۰۰ نفر پیش‌بینی اشتغال در این جواز‌ها است.

ایزدی به گستردگی بخش معادن و ظرفیت این عرصه در استان فارس اشاره و گفت: تعداد ۶۸۷ پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده که ۵۳۵ واحد فعال و ۱۵۲ واحد غیر فعال است همچنین ۴۱۶ هزار و ۲۹۷ نفر اشتغال در بخش اصناف ایجاد شده که بزرگترین بخش اشتغال محسوب می‌شود.

او گفت: هزار و ۱۰۴ کارت بازرگانی صادر شده ۳۳۵ بنگاه صادراتی در استان فارس وجود دارد و پارسال ۱۵۸ واحد صنعتی غیر فعال به چرخه تولید بازگشته که هدف وزارت صمت ۱۲۰ مورد بود که تحقق ما ۱۵۸ واحد بود علاوه بر آن ۲۲ واحد معدنی نیز به چرخه تولید برگردانیم.

رئیس سازمان صمت استان فارس در پاسخ به رسانه‌ها برای عدم ارتباط با خبرنگاران گفت: در اسرع وقت در سازمان جلسه‌ای برگزار کرده و به صورت دوره‌ای بازدید از صنایع و معادن و حوزه تجارت با حضور خبرنگاران برگزار خواهیم کرد و امسال ۵ طرح دانش‌بنیان بزرگ به بهره‌برداری می‌رسد.

ایزدی در پاسخ به سوالات خبرنگاران به ویژه در بحث بازار گفت: از مردادماه موارد مربوط به مواد غذایی محصولات کشاورزی و کالا‌های اساسی از بخش تولید تا نظارت و توزیع بر عهده جهاد کشاورزی قرار گرفته است و افزایش قیمت نان و مرغ و … دیگر به جهاد مربوط می‌شود.

به گفته او، ۳۵ هزار نفر نیز از صمت به جهاد کشاورزی منتقل شدند تا برای انجام این کار همکاری کنند و حوزه نظارتی گسترده است، اما کمبود نیرو وجود دارد با این حال نظارت باید سیستمی و بیشتر شود.

رئیس سازمان صمت گفت: ۱۱۴ هزار و ۸۸۸ بازرسی پارسال انجام شده که تماما ثبت سامانه شده است و ۱۲ هزار و ۵۰۰ پرونده به تعزیرات ارسال شده که ۷۷۶ میلیارد تومان ارزش این پرونده‌ها است و گرانفروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه همچنین احتکار عمده تخلفات بوده است.

ایزدی گفت: از بسیج اصناف برای بحث نظارت استفاده شده است و ۷۲ تیم بازرسی در سطح استان به صورت ویژه ساماندهی شدند و از اسفندماه کار خود را شروع کرده و شیراز را به ۱۶ منطقه تقسیم شده است، اما بایستی مردم هم کمک کنند.

او درباره صنایع راکد استان گفت: ۷۹۵ واحد راکد شناسایی شده که برنامه برای بازگشت به چرخه آن‌ها وجود دارد و ما نماینده و وکیل بنگاه‌های اقتصادی هستیم، کار ما این است که مشکلات حوزه‌های مختلف شناسایی و مشکلات را حل کنیم.

رئیس سازمان صمت استان فارس ۱۰۱ جلسه کارگروه رفع موانع تولید برگزار شده و مسائل ۷۱۰ بنگاه اقتصادی بررسی شد، افزود: ۱۷ درصد از مصوبات در دست اقدام و ۷۵ درصد از مصوبات انجام شده است.

ایزدی گفت: مصوبات به صورت آنلاین و برخط قرار داده شده است و می‌تواند پایلوت در سطح کشور باشد که بیشترین مشکل بنگاه‌های اقتصادی بانک‌ها هستند و ۴۳ درصد موضوعات مطرح شده در کارگروه با بانک‌ها است.