استاندار فارس گفت: ساخت بیمارستان حضرت فاطمه میانرود از هفته آینده شروع می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ، محمد هادی ایمانیه در بازدید از زمین بیمارستان حضرت فاطمه در شهرک میانرود شیراز اظهارداشت: زمین ١۵ هکتاری برای ساخت بیمارستان از ۵ سال پیش آماده شده، اما با توجه به مشکلات پیش آمده متاسفانه اقدامی برای ساخت انجام نشده است.

استاندار فارس با بیان این که این بیمارستان ٧٠٠ تخت خوابی است، افزود: برای هر تخت بیمارستانی حدود ٢ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ٣٠٠ تخت آن در مصوبات سفر دولت تامین اعتبار شده است و با اعتباراتی که طی ساخت تزریق خواهد شد، ساخت بیمارستان بین ٣ تا ۵ سال طول خواهد کشید.
او ادامه داد: با توجه به هماهنگی که بین شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز و اداره کل راه و شهرسازی فارس صورت گرفت و همچنین کمک‌هایی که استانداری فارس خواهد کرد از هفته آینده عملیات اجرایی طرح شروع می‌شود.
استاندار فارس در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز گفت: اگر قرار باشد فارس جهشی در سرمایه گذاری و در اشتغال داشته باشد و طبق پیش بینی‌هایی که شده، استان بتواند امسال و سال آینده به این جهش برسد باید توجه ویژه‌ای به شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی کرد.
ایمانیه با بیان اینکه یک سری مشکلات که عمده آن‌ها به زیرساخت‌ها به خصوص در ارتباط با تامین برق است برمی گردد، افزود: اگر بنا باشد واحد‌های صنعتی فعالیت و شیف کاری خود را افزایش دهند، به برق بیشتری نیاز است و این موضوع با هماهنگی که با همکاران در تولید و توزیع برق شده است باید امیدوار بود بتوان با مشارکت منطقه ویژه و کمکی که سرمایه گذاران و دولت می‌کند، مشکل این زیرساخت‌ها حل شود.
او ادامه داد: در رابطه با مشکلاتی که با بانک مرکزی و تبادلات ارزی داشتند نیز این موضوع باید با همکاری بانک مرکزی و نمایندگان مجلس مشکل حل شود.
استاندار فارس در بازدید از میدان دامی شیراز نیز گفت: میدان دامی که در شیراز است شایسته سلامت مردم نیست و دو اقدام کوتاه مدتی و بلند مدتی نیاز است.
ایمانیه با بیان این که با هماهنگی که بین ارگان‌های مرتبط صورت گرفته است، افزود: قرار شد اقدامات کوتاه مدتی با مدیریت فرمانداری شیراز و جهاد کشاورزی شیراز برای رفع مشکلات فوری این میدان انجام شود.
استاندار فارس ادامه داد: برای اقدامات بلند مدتی نیز پیشنهاد شد با تملک زمین میدان دام فعلی و فروش آن و ارزش افزوده‌ای که خواهد داشت، شهرکی به عنوان شهرک دام جدید در منطقه‌ای دورتر از شهر شیراز ایجاد شود که هم برای سلامت مردم مشکلی پیش نیاید و هم کسب و کار افراد در سلامت کامل ادامه داشته باشد.