دومین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی- اسلامی با عنوان ایران نوشت در شیراز آغاز به کار کرد

شروع به کار نمایشگاه نوشت افزار ایرانی- اسلامی در شیراز

به گزارش آینه فارس،محمدامین قربانعلی، دبیر نمایشگاه ایران نوشت گفت: این نمایشگاه تا ۷ مهرماه در مجتمع فخرآباد واقع در منطقه دروازه کازرون ابتدای خیابان مشیر از ساعت ۱۰ تا ۲۲ برای بازدید علاقمندان دایر است.
وی افزود: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید تمام لوازم مورد نیاز دانش آموزان و دانشجویان از قبیل انواع نوشت افزار، دفتر، کلاسور، مدادرنگی، کیف و جامدادی، ظرف غذا همه از تولیدات داخل کشور در این نمایشگاه با قیمت مناسب عرضه شده است.
دبیر نمایشگاه گفت: از آنجا که نوشت‌افزار یکی از کالا‌های اساسی فرهنگی برای گروه سنی کودک و نوجوان است و تاثیر بسزایی در شکل‌گیری شخصیت و تعیین جهان‌بینی و سبک زندگی و هویت آن‌ها ایفا میکنید، در نمایشگاه ایران نوشت محصولاتی با مضامین مذهبی، شهدا و شخصیت‌های ایرانی ارائه شده است.
محمد یقینی، دبیر مجمع فعالان نوشت افزار ایرانی نیز در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه گفت: افزایش سهم نوشت افزار ایرانی و محصولات فرهنگی تولید داخل کشور در سبد خرید خانواده‌ها از اهداف برپایی این نمایشگاه است.
وی افزود: اوایل دهه ۹۰ بیشتر نوشت افزار‌های کشور وارداتی بود، اما در حال حاضر سهم نوشت افزار ایرانی از ۱۰ درصد به بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است.
یقینی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نمایشگاه نوشت افزار ایرانی- اسلامی تنها در تهران برگزار میشد، افزود: امسال دومین سالی است که این نمایشگاه در شیراز برپا شده است و در روز‌های آینده نظیر این نمایشگاه در شهر‌های مشهد، تبریز، یزد، اصفهان، اهواز و قم برگزار خواهد شد.
استاندار فارس هم در این مراسم برپایی نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی را یکی از کار‌های فرهنگی ارزشمند برای تقویت باور‌های ملی و مذهبی نسل آینده برشمرد و گفت: دانش آموزان آینده سازان این مرز و بوم هستند و قطعا استادان دانشگاه، مهندسان و پزشکانی که از همان ابتدا از نظر اعتقادی و هویت ملی و دینی باورمند شده و اعتقادات قوی‌تر و عمیق تری داشته باشند قطعا برای عمران و آبادی و توسعه کشور خود بیشتر تلاش خواهند کرد.
محمدهادی ایمانیه با تاکید بر ضرورت افزایش مراکز تولید و عرضه نوشت افزار‌های ایرانی-اسلامی از برگزار کنندگان این نمایشگاه درخواست کرد که آن را به یک نمایشگاه دائمی تبدیل و نظیر این نمایشگاه را در دیگر شهرستان‌های استان با همکاری فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی برپا کنند.

استاندار فارس همچنین برای تولید بخشی از نوشت‌افزار‌های ایرانی-اسلامی در استان اعلام آمادگی کرد.
اولین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی- اسلامی پارسال در حرم مطهر شاهچراغ برپا شد که مورد استقبال مردم استان قرار گرفت