آینه فارس: شنیدن خبر اقتدار دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس و دریای عمان یکی از خبرهای خوشی است که رویداد آن به صورت مکرر باعث ایجاد و افزایش اقتدار ملی ایران و حس اعتماد به نفس ایرانیان شده است، مانند آنچه در ابتدای آبان ماه صورت گرفت و طی آن نفتکش سارق نفت ایران […]

آینه فارس: شنیدن خبر اقتدار دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس و دریای عمان یکی از خبرهای خوشی است که رویداد آن به صورت مکرر باعث ایجاد و افزایش اقتدار ملی ایران و حس اعتماد به نفس ایرانیان شده است، مانند آنچه در ابتدای آبان ماه صورت گرفت و طی آن نفتکش سارق نفت ایران به رغم همه تلاش های آمریکایی ها به ایران بازگردانده شد.

در کنار همه حواشی زیبای این اقدام سپاه پاسداران، آنچه مغفول مانده و باید به آن اشاره نمود، نگهبانی و پاسداری سپاه پاسداران از اقتصاد نفتی ایران می باشد. در این راستا سپاه پاسداران نشان داد که حامی دولت در مهار فشارهای اقتصادی دشمن و کاهش اثرات تحریم هاست.
این اقدام سپاه پاسداران که بارها شاهد آن بودیم، نشان می دهد که نیروهای نظامی ایران خصوصاً سپاه پاسداران نه تنها نهادهایی هزینه بر نیستند، بلکه درآمد زا و تامین کننده اعتبارات مورد نیاز کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم می باشند.
غیر مستقیم همچون اقدامات کنونی در مقابله با سرقت نفت ایران و هشدار به آمریکا در خودداری از چنین اقداماتی، و مستقیم آن نیز در تامین نیازهای خودکفایی کشور و یا در بازگرداندن میلیاردها دلار بوسیله مبادله با جاسوس هایی است که قرار بود عامل خروج ارز از کشور شوند، اما اکنون خود با دلار مبادله می شوند.
آری اکنون سپاه پاسداران ثابت کرد که در کنار همه به رخ کشیدن اقتدار نظامی کشور، حامی اقتدار اقتصاد نفتی کشور نیز بوده و هر جا ایران به او نیاز داشته باشد نه با یک اشاره، بلکه قبل از آن در آنجا حضور دارد.

دکتر سید محسن هاشمی