غروب چهارم آبان ماه یکسال پیش بود که اخبار رسیده از آستان مطهر شاهچراغ (ع) یک شهر که نه یک ملت را در بهت و سوگ فرو برد؛ جایی که ترور کور تکفیری‌ها خادمان و زائران بیگناه حرم را به خون کشیده بود؛ روزی که سندی از جنایت ایادی استکبار را برای دلهای بیدار ترسیم کرد هر چند این دل‌ها داغدار و عزادار بودند.

هر چه از این حادثه گذشت و جزئیات بیشتری از این جنایت منتشر شد بیشتر و بیشتر روشن می‌شد که این جنایتکاران دین و سن و مرز و انسانیت نمی‌شناسند؛ جایی که سه دانش آموز معصوم در خون پاکشان غلتیدند، جایی که پسر بچه‌ای بی گناه را مجروح و پدرو خانواده اش را گرفتند، جایی که اسلحه آخته بی‌پروا بدون توجه به سن و جنس و هر مولفه دیگری آتش گشوده بود.

به دنبال این حمله تروریستی ۱۳ تن از کودک و پیر و جوان، زائر و خادم شهید و بیش از بیست تن مجروح شدند؛ دلهای ایرانیان و بسیاری دیگر از آزادگان دنیا از این جنایت به درد آمد و آنطور که مسدولان آستان احمد بن موسی (ع) گفتند از ۵۷ کشور دنیا پیام‌های همدری و تسلیت روانه این آستان مطهر شد.

این حادثه جانگداز اما روشنگر بود و برای برخی ایرانیانِ ناباور روایتگری کرد تا همگان بدانند که توحش تکفیری چیست و چرا باید آنسوتر از مرزها جلو آن ایستاد؛ چرا که “شنیدن کی بود مانند دیدن”. چهارم آبان ۱۴۰۱ سند وحشیگری تروریسم ساخته استکبار شد و اگر چه دلهای بیدار مردم ایران و حتی جهان را سوراند اما خون شهدای حرم تاریخ سازی کرد.

همین اهمیت تاریخ‌ساز این حاثه تروریستی بود که سبب شد تا رهبر معظم انقلاب در دیدار ۲۹ آذر ماه با خانواده شهدای این حرم مطهر با بیان همه تلخی‌های این جنایت جانگداز تاکید کنند که ” دستگاههای فرهنگی و هنری باید این حادثه با عظمت را همچون قضیه عاشورا و سایر مسائل تاریخی مورد توجه قرار دهند و به آیندگان منتقل کنند”.

عاملان این جنایت کوردلانه دوم تیرماه امسال و حدود ۶ ماه پس از دست زدن به این ترور به دار مجازات آویخته شدند اما آنچه باید پس از این مورد توجه تبیینی اهل فکر و معرفت قرار گیرد، به تأکید رهبر معظم انقلاب رسوا شدن دست‌های پشت پرده این خباثت یعنی آمریکایی‌های کینه توز و بوجود آورنده داعش است که امروز به ظاهری فریبنده برخی از جوانان و نوجوانان ایران و دیگر کشورهای اسلامی را شیفته کرده است.

رهبر معظم انقلاب بر زنده نگه داشتن یاد شهدای این حادثه تروریستی تاکید کردند و مسئولان فرهنگی فارس نیز کوشیدند با ابراز ادب و هنر و تبیین به این مهم لبیک بگویند.

سوگنامه سالروز شهادت آلاله‌های آستان حضرت شاهچراغ (ع)

شاهچراغ و ۵۰ نقطه فارس خانه عزای شهدای حرم شاهچراغ (ع) هستند و در اثنای این برنامه‌ها تبیین و روشنگری مهمترین دستورکار است.

سکولاریسم در دنیا وجود ندارد؛ فرزندان دینِ بردگان زایران حرم را ترور کردند

شب گذشته در شام شهادت ۱۳ تن از خادمان و زائران پاک آستان احمدی شاهچراغ (ع)، پس از گلباران مقبره شهدای خفته در صحن حرم و لاله‌گردانی خادمان، مراسم بزرگداشت این شهدا با حضور گسترده مردم و مسئولان استان از جمله استاندار و نماینده ولی فقیه در فارس، برگزار شد.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان سخنران این مراسم بود که نکته‌های روشنگر را برای اهل فکر و معرفت بیان کرد، این استاد حوزه و دانشگاه گفت: شاید گمان شود که قرآن کریم با پدیده بی‌دینی و سکولاریسم مواجه نیست، پاسخی به ان نداده است و تنها تقابل دین‌های مختلف را مطرح کرده است اما تعمق در قرآن نشان میدهد که واقعیت این نیست.

او ادامه داد: امروز ما در مراسم بزرگداشت شهدای حرم شاهچراغ در معرض یکی از سندهای حقانیت روش قرآن در برخورد با مسائل اجتماعی روز هستیم.

به گفته پناهیان لا دینی و سکولاریسم در دنیای واقی وجود ندارد بلکه چنانکه در قرآن کریم نیز بیان شده، سه دین در دنیا وجود دارد؛ دین حق، دین تناقیت و آنهایی که “انا ربکم الاعلی” می‌گویند و دین بردگان که همان وابستگان به گروه دم هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ریشه داعش و ایجاد آن، گفت: فرزندان دین برده ها زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) را ترور کردند.

او به جنایت‌های متمادی رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: صهیونیسم‌ها بر مبنای یک دین انحراف یافته ، فعالیت اقتصادی میکنند، ذست به جنایت زده و انسان می‌کشند، مسیحیان را برده خود کرده و و مسلمانان را برده خود میپندارند.

پناهیان غربی‌ها را متدین به دین بردگان دانست و اذعان کرد: غربی‌ها بردگان ثروتمند صهیونیست هستند و ببینید که چگونه چشم خوئ را بر جنایتهای او می‌بندند، انها پشت صهیونیست ایستاده، منافع ملی خود را نادیده می‌گیرند و برای نصرت رساندن به او در جنایت‌هایش شتاب می‌کنند.

سوگنامه سالروز شهادت آلاله‌های آستان حضرت شاهچراغ (ع)

انقلاب اسلامی مقابل ۲ دین انحرافی قیام کرده است

این استاد حوزه و دانشگاه با مطرح کردن این سوال که چرا صهیونیست ها در جهان سکولاریسم را ترویج می کنند، ادامه داد: نیروهای امنیتی صهیونیسم در دانشگاه ها سکولاریسم را بدون پشتیبانی از تفکر منطقی ترویج می کنند چون میخواهند که جهان به دین برگان و به بردگی او درآید؛ در ظاهر بی‌دینی است اما در واقع دین بردگان ترویج می‌شود که اصول و آیین خود را دارد.

به اعتقاد او بسیاری از مردم معرفت لازم را برای درک قیامت ندارند و اساتید و مبلغان باید ما را در همین دنیا از قباحت بردگی طاغوت با خبر کنند.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامیدر برابر دین انحراف یافته صهونیسم و دین بردگان قیام کرده، اظهار کرد: اهالی فرهنگ و هنر ما باید برای مسحیان اروپا و غرب جنایت‌های اسرائیل را به تصویر بکشند و آنها را آگاه کنند از اینکه متذین دین بردگان هستند و صهیونیسم آنها را به خفقان کشیده است.

به گفته این استاد حوره و دانشگاه سکولارسم ترویج شده صهیونیسم می‌خواهد خدا را از مملکت داری و اقتصاد حذف کنیم تا مانع از قدرتمند شدن ما شود.

پناهیان در پایان تاکید کرد: تنها دین است که از پس صهیونیستها بر می آید چرا که مباحثی مانند آزادی، حقوق بشر و اومانیسم ساخته همان دین ترویج شده صهیونیسم است و “چاقو دسته خوئش را نمی‌برد”.

او گفت: جنایات امروز رژیم صهیونیستی ایادی استکبار نتیجه طبیعی تمدن غرب و مباحث فکری است که صهیونیسم ترویج کرده ؛ اسرائیل تصادفا جنایتکار نشده بلکه میوه و مغز اصلی تمدن وحشی غرب است.

امروز شیرازی‌ها تروریسم را با روح و جان خود لمس کرده‌اند و تلخی این نتیجه نامیمون استکبار جهانی را به تلخی چشیده‌اند؛ این اتفاق و بار دیگر حمله دوم به این حرم مطهر در ۲۲ مرداد ماه، اگر چه جانگذاز و غمبار است اما به عنوان نقاطی عطف منجر به نوعی امادگی ذهنی برای تبیین جنایت‌های استکباری و واقعیت نهفته پشت چهره زیبای غرب و تفکر استکباری شده اند.

 

 

ایرنا