دبیر ستاد اسکان مهمانان نوروزی آموزش و پرورش فارس گفت: این ستاد برای نوروز ظرفیت پذیرش بیش از ۶۴ هزار نفر به شکل روزانه را ایجاد کرده است.

دکتر حسنعلی محمدی در حاشیه افتتاح ستاد مرکزی خدمات سفر فارس، گفت: از امروز، حدود ۱۲ هزار کلاس درس در نقاط مختلف این استان، پذیرش مسافران نوروزی را آغاز کردند.

دبیر کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی استان فارس افزود: فارس استانی پرجاذبه در حیطه مذهبی و گردشگری است که معمولا در ایام نوروز بیشترین مهمان نوروزی را در سطح کشور به خود اختصاص می‌دهد بنابراین در اغلب سال‌ها در جذب مسافرین نوروزی رتبه اول کشوری را دارد.

معاون آموزش و پرورش فارس گفت: در نوروز امسال، ۴۶ باشگاه رفاهی، مهمانسرا و خوابگاه دانش آموزی در سراسر فارس میزبان مسافران نوروزی است.

دبیر کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی فارس گفت: در راستای تکریم مهمانان نوروزی فرهنگی و توسعه ظرفیت اسکان، ۲۰۰ تختخواب به ظرفیت باشگاه شماره یک فرهنگیان شیراز برای نوروز ۱۴۰۲ افزوده شد.

او با بیان اینکه ستاد اسکان فارس ظرفیت پذیرش بیش از ۶۴ هزار مهمانان نوروزی را در یک شبانه روز دارد، گفت: فارس به واسطه جاذبه‌های مذهبی و گردشگری و شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، هرساله پذیرای بیشترین مسافر نوروزی در کشور بوده است.

دبیر ستاد اسکان مهمانان نوروزی آموزش و پرورش فارس گفت: ۶۸ پایگاه پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی در سطح این استان توسط آموزش و پرورش راه اندازی شده که از این تعداد چهار پایگاه در شیراز مستقر است.

حسن‌علی محمدی در ادامه گفت: تا صبح روز جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ تعداد سه هزار و ۲۵۷ خانواده در مدارس و اقامتگاه‌های وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند.
دبیر ستاد اسکان مهمانان نوروزی آموزش و پرورش فارس گفت: این خانواده‌ها شامل ۱۱ هزار و ۴۰۱ نفر هستند که نزدیک به ۳۲ هزار نفرروز در استان فارس اقامت خواهند داشت.

محمدی گفت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان، با توجه به وجود معظل ترافیک در ایام نوروز خصوصا در شهر شیراز، اختصاص فضای باز حیاط مدارس که خارج از چرخه اسکان مهمانان نوروزی هستند ودرجوار اماکن زیارتی سیاحتی و محل‌های پر ترافیک شیراز هستند با تعرفه مصوبه شورای شهر به عنوان محل پارک خودروی مسافرین از دیگر اقدامات ستاد اسکان نوروزی در شیراز است.

دبیر کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی استان فارس گفت: فعالیت ستاد‌های اسکان نوروزی در شیراز از ۲۵ اسفند ماه با پذیرش مهمانان نوروزی در اقامت گاه‌های دولتی آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.