رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز از احداث ۱۱ زمین چمن مصنوعی ورزشی ویژه بانوان خبر داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) با بیان اینکه ورزش از ارکان اصلی رشد و توسعه جسم و روح است گفت: ایجاد بستر‌های مناسب به منظور تامین شادابی و نشاط و افزایش سرانه ورزشی بانوان امری ضروری است و به همین منظور با توجه به اینکه مدیریت شهری، ورزش بانوان با رویکرد توسعه همگانی را تکلیف کرده است.

رضا محمدیان گفت: در این جلسه، طرح کمیسیون فرهنگی، گردشگری، سومین حرم اهل بیت (ع) در خصوص احداث زمین چمن مصنوعی ورزشی ویژه بانوان، ارسالی از کمیسیون مذکور با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی شد و به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه، شهرداری شیراز مکلف است نسبت به جانمایی و اجرای یازده زمین چمن مصنوعی مخصوص استفاده بانوان (ترجیحاً هر منطقه شهرداری یک زمین) ترجیحاً در اماکن موجود شهرداری یا اماکن سایر نهاد‌ها (با کاربری ورزشی و عقد تفاهم نامه همکاری) اقدام کند.

او در ادامه گفت: شهرداری شیراز بایستی با پیش بینی بودجه لازم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ این مصوبه را اجرا نماید و جانمایی مربوطه را حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه به کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) ارائه کند.