معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: ساخت ۳۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در این استان با پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد در دست اجراست

ساخت۳۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در فارس
به گزارش آینه فارس،علی مسعودی افزود: از این تعداد پنج مجتمع تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

او ادامه داد: هدف از ساخت و راه‌اندازی این مجتمع‌ها، متمرکز کردن خدمات مورد نیاز مسافران و رانندگان وسایل نقلیه در محور‌های اصلی است که در آن‌ها امکانات و خدمات بهداشتی، درمانی، رستوران، عرضه سوخت و خدمات دیگر پیش بینی شده است.
مسعودی عنوان کرد: فراهم کردن زمینه آسایش و رفاه مسافران و رانندگان، جلوگیری از پراکندگی واحد‌های خدماتی در طول جاده و حضور آن‌ها در یک مکان، دسترسی سریع کاربران جاده‌ای به این خدمات و جلوگیری از اتلاف وقت آنها، کمک به کاهش تصادفات و افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها، ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود نظارت بر عملکرد مجموعه‌های خدماتی رفاهی از مهمترین اهدافی است که در ساخت مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی دنبال می‌شود.
او اظهار کرد: برای توسعه این مراکز،شاهد بهره برداری فاز نخست از مجتمع خدماتی رفاهی برساد در کیلومتر ۱۰ محور جهرم – لار با مجموع سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومان هستیم که در ۲ فاز ساخته خواهد شد.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت بیش از ۱۴ هزار متر مربع و زیربنای پنج هزار و ۵۰۰ متر در حال ساخت است که در فاز نخست جایگاه سوخت، ساختمان اداری، اتاق مادر و کودک، سرویس بهداشتی و نمازخانه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

مسعودی افزود: سایر امکانات این مجتمع از جمله غرفه‌های تجاری، اقامتگاه و تعمیرگاه و تعویض روغن نیز در قالب فاز دوم تا پایان شهریورماه امسال افتتاح خواهد شد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس خاطرنشان کرد: با بهره برداری از مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محور کمربندی جهرم – لار، تعداد این مجتمع‌ها در استان فارس به ۶۳ مورد رسید