معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و رییس ستاد انتخابات این استان گفت: انجام پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی برای داوطلبان ضروری است و عدم انجام این کار به معنای از دست دادن فرصت داوطلبی نمایندگی مجلس خواهد بود.

اسماعیل قزل سفلی، ۱۶ مردادماه جاری را زمان آغاز فرآیند پیش ثبت نام دانست و افزود: دواطلبان برای این مرحله باید مدارک هویتی شامل کارت ملی، شناسنامه، عکس، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (ویژه آقایان)، مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد به بالا یا معادل آن، مدارک ایثارگری (ویژه ایثارگران)، گواهی پذیرش استعفا برای مشمولان ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ارایه گواهی معتبر مورد تایید بالاترین رده نهاد یا موسسه مربوط مبنی بر داشتن حداقل پنج سال سابقه فعالیت اجرایی، آموزشی، پژوهشی یا قضایی در یک یا همه این زمینه‌ها در بخش دولتی، عمومی یا غیرعمومی را ارایه دهند.

وی ادامه داد: ثبت نام نکردن داوطلبان نمایندگی مجلس از طریق سامانه پیش‌ ثبت‌نام به منزله عدم نام نویسی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است و پس پایان مهلت تعیین شده به هیچ درخواستی برای ثبت‌ نام ترتیب اثر داده نخواهد شد.

او اظهار کرد: شیوه تبلیغات نامزدها و شفافیت مالی آنها از دیگر مباحث مهم انتخابات این دوره است که برای آن شیوه‌نامه جدیدی در حال آماده سازی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت به عنوان چهار مولفه اصلی برگزاری انتخابات گفت: همه ارکان برگزاری انتخابات در استان فارس آماده برگزاری انتخاباتی پرشور و مطابق با شان و جایگاه مردم و نظام جمهوری اسلامی هستند.