رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: پس از ۱۳ سال میزان گندم خریداری شده از کشاورزان این استان از مرز یک میلیون تن فرا‌تر رفت که در مقایسه با پارسال افزایش دو برابری دارد

رکورد برداشت گندم پس از ۱۳ سال در فارس شکسته شد

به گزارش آینه فارس،مجتبی دهقان‌پور افزود: استان فارس با برداشت گندم از ۳۹۹ هزار هکتار از مزارع در رتبه سوم کشوری قرار دارد.
این مقام مسئول با بیان اینکه تا کنون از ۱۵ هزار میلیارد تومان مطالبات گندم کاران فارس ۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است، اظهار کرد: پیگیری‌های لازم برای پرداخت مابقی مطالبات ادامه دارد و تا پایان شهریور ماه مطالبات گندم کاران به صورت کامل پرداخت می‌شود.
او گفت: بانک کشاورزی پرداخت وجوه گندم را بر اساس اولویت ثبت اطلاعات گندم کاران در سامانه، تامین و پرداخت می‌کند.
دهقان‌پور با بیان اینکه عملیات برداشت گندم در استان فارس با استفاده از حدود ۱۱۰۰ دستگاه کمباین سبک و سنگین انجام شده است، عنوان کرد: ۱۰۷ مرکز خرید گندم در سال زراعی جاری خرید گندم را در استان پهناور فارس بر عهده داشته‌اند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه گندم محصولی راهبردی است و بهبود عملکرد تولیدی مزارع غلات به طور جدی دنبال می‌شود، اضافه کرد: در سال زراعی جاری شاهد گسترش استفاده از کود‌های پایه در مزارع گندم بودیم به نحوی که وزن هزار دانه گندم افزایش یافت و از افزایش تولید برخوردار شدیم