مدیرعامل شرکت توزیع برق فارس گفت: به منظور روشنایی سیاه چادر‌های عشایری ۲۵۵۰سامانه‌های خورشیدی تا پایان امسال به عشایرتحویل داده می‌شود

روشنایی سیاه چادر‌های عشایری فارس با تحویل۲۵۵۰ سامانه برق خورشیدی

به گزارش آینه فارس، حمیدرضا کریمی فردهزینه سامانه ها را بیش از ۳۴۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: حدود ۹۰ درصد هزینه هر سامانه را دولت و ۱۰درصد را خانوار متقاضی عشایری پرداخت می کند.
این مقام مسئول با بیان اینکه در پارسال ۴۵۰ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر در محدوده ۲۷ شهرستان تحت مدیریت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تحویل شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز طرح در سال ۱۳۹۹ تاکنون ۲۴۵۰ سامانه خورشیدی به خانوارهای عشایری تحویل داده شده است.
کریمی فرد یادآور شد: سامانه های خورشیدی که به عشایر ارائه می شود شامل یک عدد پنل خورشیدی ۱۰۰ وات، پنج مجموعه لامپ به همراه کابل های ارتباطی، شارژر برق شهر و کیف دستگاه و پنل است و هر خانوار عشایری با در اختیار داشتن یک پنل خورشیدی کوچک سبک و قابل حمل می تواند به راحتی برق مورد نیاز خود را برای روشن کردن چهار لامپ کم مصرف و شارژ انواع تلفن همراه، چراغ قوه و رادیو، تامین کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، آثار محیط زیستی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: امید است با گسترش استفاده از انرژی های نو، شاهدکاهش آثار مخرب استفاده از سوخت های فسیلی، تخریب جنگل ها و مراتع باشیم