معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری برای تجار عمانی در فارس مهیا است.

محسن ربانی زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: توسعه همکاری دو جانبه میان ایران و عمان در مباحث زیرساختی بندری و ترانزیتی مد نظر بوده و فرصت‌های سرمایه گذاری برای تجار عمانی مهیا است.

او در حاشیه دیدار با هیأت سرمایه گذار عمانی بیان کرد: با هدف توسعه تعاملات بندری و تردد دریایی، دو بندر به عنوان مبدا و مقصد در دو کشور برای تعریف مسیر تردد مشخص می‌شود.

ربانی زاده با اشاره به اینکه اساسی‌ترین عامل ارتباط کشور ایران و عمان توریسم درمانی است، اضافه کرد: تعاملات دو گانه مناسبی در راستای مبادلات تجاری و صدور خدمات فنی و مهندسی صورت گرفته است.

او با تبیین جایگاه نخست فارس در زمینه کشاورزی، رتبه دوم کشوری در خدمات فنی و مهندسی، مقام چهارم صنایع معادن در کشور و جایگاه ویژه در پزشکی و گردشگری افزود: با توجه به فرصت‌های اقتصادی بی‌شماری که در زمینه همکاری‌های تجاری و صنعتی بین دو کشور وجود دارد راه اندازی نمایشگاه دائمی عرضه محصولات در معرفی توانمندی‌های متقابل اثرگذار و مفید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اعلام آمادگی کرد: استان فارس در راستای کمک به ایجاد نمایشگاه از همه ظرفیت‌ها و امکانات فیزیکی برای تأمین نیاز‌های اعلامی کشور عمان بهره خواهد برد.

سرمایه گذار عمانی هم با ابراز خرسندی از دعوت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: هدف ما در وهله نخست این است که با شناسایی فرصت‌های همکاری و سنجش بازار تولید محصولات استان فارس در راستای تجارت دو کشور اقدام کنیم.

او بر اقبال و رغبت مردم عمان از کیفیت کالا‌ها و محصولات ایرانی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: با بازاریابی و تبلیغات مؤثر کالا‌های ایرانی در بازار رقابتی این کشور محصولات ایرانی موقعیت و جایگاه خود را تثبیت خواهد کرد.