معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: قرارگاه سرمایه گذاری کوثر امسال در فارس راه اندازی خواهد شد و با هماهنگی برنامه‌ها در سطح شهرستان‌ها در راستای جلب و حمایت از سرمایه گذاری پیش می‌رود.

محسن ربانی زاده در جلسه شورای اداری استان فارس گفت: رهبر معظم انقلاب همانند سالیان گذشته نام گذاری امسال را نیز در حوزه تولید و اقتصاد انتخاب کردند.

او گفت: شعار امسال مهار تورم و رشد تولید نام گذاری شده که پیامی هوشمندانه برای مدیران اجرایی است تا این رسالت خود را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه دشمن نقاط ضعف کشور ما را شناسایی کرده است، گفت: مردمی کردن اقتصاد جزو تاکیدات رهبر معظم انقلاب است و ۲ مقوله تورم و تولید باید در کنار یکدیگر راهبری تا به نتیجه خوب منجر شود.

ربانی زاده گفت: در حوزه سرمایه گذاری و بازار برنامه‌هایی برای استان تعریف شده تا با همکاری دستگاه‌های مربوطه کار اجرایی جلو رود.

او گفت: قرارگاه سرمایه گذاری کوثر امسال در فارس راه اندازی خواهد شد و با هماهنگی برنامه‌ها در سطح شهرستان‌ها در راستای جلب و حمایت از سرمایه گذاری پیش می‌رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس در زمینه تامین زمین برای سرمایه گذاران نیز گفت: از ظرفیت بانک زمین در سطح استان برای سرمایه گذاران استفاده شده تا مشکلی در این زمینه در فارس وجود نداشته باشد.

ربانی زاده گفت: سال‌های گذشته زمین‌هایی واگذار شده که بلااستفاده مانده است که این زمین‌ها تعیین تکلیف خواهد شد و در حوزه سرمایه گذاری از آن بهره برده می‌شود.

او گفت: همسو کردن مدیران اقتصادی برای پیگیری امور سرمایه گذاری به صورت جدی در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در ادامه به وجود دستگاه‌های نظارتی اشاره کرد و گفت: براساس بررسی‌ها هشت دستگاه نظارتی وجود دارد که اگر همسو با سرمایه گذاری نباشد مشکلاتی برای سرمایه گذاران و تولید ایجاد می‌شود.

ربانی زاده گفت: برنامه‌های منسجمی در حوزه بانک‌های استان در سال جدید پیگیری و اجرا خواهد شد که قطعا در همین ماه‌های نخست سال جاری نتیجه آن مشخص می‌شود.

او، بنگاه‌های راکد را ظرفیتی برای سوق دادن مسیر سرمایه گذاری دانست و گفت: بنگاه‌های راکد سرمایه‌هایی بلااستفاده است که با سوق دادن سرمایه گذاران جدید می‌توان جانی به این واحد‌ها و اقتصاد بخشید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس تاکید کرد: مساله تنظیم بازار و معیشت مردم دو موضوع مهم است که پیگیری آن در سال جدید به جد دنبال خواهد می‌شود.

ربانی زاده در ادامه گفت: عرضه گوشت مرغ در هفته‌های آینده می‌تواند بازار را با مشکل مواجه کند، زیرا جوجه ریزی در اسفندماه گذشته کاهش داشته که در روز‌های آینده باید با تامین مرغ منجمد بازار به گونه‌ای مدیریت شود که مردم متضرر نشوند.

او گفت: میزان آرد تخصیصی به نانوایی‌های استان متناسب با تراکنش کارتخوان‌ها خواهد بود و کمک به اهداف پیش بینی شده در این زمینه امر مهم و ضروری است که فرمانداران باید به آن توجه داشته باشند.