رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از راه اندازی سامانه کارشناسی ۱۵۱۵ توسط این مرکز طی ۲۰ روز آینده خبر داد.

حسن عبدلیان پور گفت: با توجه به نگاه عالمانه و دقیق رئیس  قوه به مرکز، نشست بسیار خوبی برگزار و طی آن موارد و پیشنهاداتی ارائه شد که از جمله آن راه اندازی سامانه کارشناسی قضایی موسوم به ۱۵۱۵ بود.

او گفت: دغدغه مهم رئیس دستگاه قضا، بحث کارشناسی دقیق وعادلانه در پرونده‌ها است لذا ایشان در این نشست جهت راه اندازی یک سامانه کارشناسی در این حوزه پیشنهاد دادند.

عبدلیان پور گفت: پس از تاکید رئیس قوه قضاییه، بر آن شدیم سامانه موسوم به ۱۵۱۵ را هر چه سریع‌تر آماده کنیم که ایشان نیز قول مساعد همکاری دادند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: رئیس قوه برای راه اندازی سامانه ۱۵۱۵ مدت زمان دوماه را پیشنهاد دادند، اما ما تعهد دادیم تا ۲۰ روز آینده اراین سامانه رونمایی و تقدیم قوه قضاییه کنیم.

او در مورد کارکرد این سامانه کارشناسی نیز گفت: سامانه ۱۵۱۵ تمام موضوعات مربوط به کارشناسی در سیستم قضایی، ارجاع و امور رسیدگی به پرونده‌ها در مراجع قضایی را در بر می‌گیرد؛ یعنی یک سامانه کامل و جامع که تا حدود بسیاری دغدغه‌ها را در این عرصه کم خواهد نمود.

عبدلیان پور گفت: با استفاده تمامی محاکم از این سامانه، امید داریم بتوانیم یگ گام دیگر به عدالت ورزی دقیق و کامل در پرونده‌ها نزدیک شویم.

او در مورد تحولات مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در دوران مدیریت جدید نیز گفت: دوران مدیریت دکتر بهادری جهرمی یکی از بهترین دوره‌ها به لحاظ تحول در این مرکز بود چراکه ایشان با یک روحیه انقلابی و جهادی عمل می‌کردند.

به گفته عبدلیان پور در امتداد مدیریت دکتر بهادری جهرمی، دوران مدیریت وی بر مرکز، دوران توسعه نام نهاده شده است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در پایان نیز گفت: امید است با کمک همه همکاران، وکلا، کارشناسان و مشاورانی در تراز انقلاب اسلامی و افکار بلند و انسانی آن پرورش داده و به نظام اسلامی ارائه کنیم که در این راستا برنامه‌های متعددی در عرصه‌های علمی، آموزشی، رفاهی و اجرایی پیش بینی شده است.

حسن عبدلیان پور که سال‌ها ریاست مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس را بر عهده داشت، پس از انتصاب دکتر بهادری جهرمی به عنوان سخنگوی دولت، با حکم رئیس قوه قضاییه، به ریاست مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه رسید.

انتهای پیام/

 

در ادامه بخوانید:

معاون اول قوه قضائیه: فعالیت دو نهاد موازی مرکز وکلا و کانون وکلا را به مصلحت نمی‌دانیم؛ ضرورت دارد تجمیع شوند