امانی گفت: رانندگان واجد شرایط برای ثبت نام مسکن ملی می‌توانند به تشکل‌های استانی مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس، داریوش امانی قائم مقام سازمان راهداری در مراسم امضای تفاهم نامه تامین مسکن رانندگان برون شهری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با امضای این تفاهم نامه یکی از آرزوهای رانندگان برون شهری به مرحله اجرایی رسید، گفت: شناسایی رانندگان مشمول پیش از این انجام شده بود و به دلیل آنکه سازمان راهداری کارت هوشمند صادر کرده پیش از این از وضعیت رانندگان در این بخش مطلع بود.

او اظهار کرد: براساس پایش‌های ملی صورت گرفته از میان ۶۳۸ هزار راننده برون شهری بار، مسافر و ترانزیت و براساس شرایط مندرج در طرح مسکن ملی، ۲۲۶ هزار راننده واجد شرایط شناخته شدند.

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در فاز اول با شرکت عمران شهرهای جدید تفاهم نامه ساخت ۵ هزار واحد قطعی شده و از یک ماه آینده در چند استان اجرای آن شروع می‌شود.

امانی توضیح داد: رانندگان مشمول می‌توانند به تشکل‌های استانی مراجعه کنند، فهرست متقاضیان را تشکل‌ها به سازمان راهداری ارائه می‌دهند و ما بعد از پایش اولیه فهرست را به معاونت مسکن می‌دهیم.

قائم مقام سازمان راهداری با بیان اینکه قرار است برای رانندگان دارای کارت هوشمند که حدود ۲۲۶ هزار نفر و فاقد مسکن هستند طی سه سال، تامین مسکن آنها را مدیریت خواهیم کرد، گفت: تعدادی زیادی از آنها در شهرهای کوچک هستند که به آنها زمین می‌دهیم.

او ادامه داد: به آنهایی که در شهرهای بزرگ ساکن هستند در قالب پروژه‌های مشارکتی ساخت وساز مسکن را آغاز خواهیم کرد.

امانی در پایان بیان کرد: با وزارت دفاع هماهنگ کردیم تا برای رانندگان دهک‌های پایین خصوصا رانندگانی که کمکی هستند و وسیله از خود ندارند یارانه مسکنی که به دهک‌های پایین داده می‌شود به این رانندگان واگذار شود تا رانندگان کم بضاعت خانه دار شوند.

انتهای پیام