رئیس کل دادگستری استان فارس: کارکنان و قضات همه پایبند خون شهدا هستند که این مراسم نمونه کوچک است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آینه فارس، نخستین یادواره شهدای حقوقدان جنوب کشور هم اکنون با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه و مسئولین ارشد اجرایی و قضایی کشوری و استانی در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس، برگزاری یادواره شهدا در استان‌های جنوبی را ترویج ایثار و شهادت دانست و گفت: برای شهدای حقوقدان تا کنون همایش گرامیداشت برگزار نشده بود که امروز با محوریت استان فارس این یادواره برگزار و از ۴۵ خانواده شهید حقوقدان تجلیل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این یادواره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، به ویژه نسل جوان انقلاب است، افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند که «فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء کمتر از شهادت نیست» وظیفه اصلی امروز ما اهمیت دادن به این فضیلت بزرگ است.

حجت السلام والمسلمین موسوی ادامه داد: بسیج حقوقدانان و سپاه فجر در بحث آزادی زندانیان همکاری خوبی دارند و شاهد آزادی ۱۱۸۳ زندانی در ۷ مرحله شده‌اند که همچنان این رویه ادامه دارد.

وی با اشاره به وظیفه خانواده قضات افزود: کارکنان و قضات همه پایبند خون شهدا هستند که این مراسم نمونه کوچک است و باید طوری کار کنیم که مورد رضایت خانواده شهدا و مردم جامعه باشد.

در ادامه این یادواره ایمانیه استاندار فارس نیز پیام حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ریاست جمهور ایران را قرائت کرد.