شیراز- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس از اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه در سراسر استان در گرامیداشت سالروز ۹ دی در نقاط مختلف این استانه خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد رضایی با اشاره به ویژه برنامه‌های یوم الله ۹ دی، «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» افزود: روز ۹ دی به عنوان «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده و در این روز برنامه‌های متعددی از سوی گروه‌های مردمی، تشکل‌های دینی، جوانان و بانوان پیش بینی شده که با توجه به وضعیت کرونایی کشور و به تبع در استان فارس با توجه به وضعیت رنگ بندی اجرا خواهند شد.

وی با یادآوری تجربه تکرار نشدنی حضور میدانی و میلیونی ملت ایران در ۹ دی سال ۸۸ خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که باید دستاوردهای ۹ دی و فتنه‌ای که توسط دشمنان خارجی و برخی معاندین داخلی با حضور حماسی مردم به بن بست رسید، تبیین شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس افزود: ۹ دی به نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شده است. حجت الاسلام رضایی با بیان سه مناسبت سالروز شهادت سردار دل‌ها شهید سلیمانی، ایام فاطمیه و یوم‌الله ۹ دی بر لزوم استفاده از این ظرفیت‌ها تأکید کرد و گفت: برنامه‌های این ایام با توجه به هر سه مناسبت تدارک دیده شده است.

او گفت: در حوزه روشنگری مهم‌ترین بحث، تبیین مداخله دولتهای خارجی در فتنه ۸۸ و نقش رسانه‌های غربی فارسی زبان در تحریک مردم برای تخریب اماکن عمومی و وهن مقدسات بود که حماسه ۹ دی همه توطئه‌ها را خنثی کرد و اثبات کرد که مردم هرگز با انها همراه نخواهند شد.

معاون پارلمانی وحقوقی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اعلام برگزاری سه همایش در سطح استان فارس بر فعال کردن حلقه‌های معرفتی و روشنگری تأکید کرد و افزود: این حلقه‌ها برای تبیین مسائل، هم نسبت به حضور تاریخی مردم در ۹ دی و هم نسبت به اصل فتنه سال ۸۸ تشکیل خواهند شد.

رضایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌ها و مسابقات متعدد با موضوعات عکس، گرافیک، دل نوشته و مقاله در ارتباط با حماسه بی بدیل ۹ دی، بر برگزاری مراسم در سطح استان پهناور فارس تأکید و خاطرنشان کرد: برنامه‌های میدانی در بیش از ۱۰۰ مرکز در گرامیداشت ۹ دی در سطح استان با توجه به شرایط کرونایی و با حضور گسترده مردم برگزار خواهد شد.

او عنوان کرد: در شیراز نیز با توجه به اینکه مردم در سال ۸۸ روز ۸ دی و یک روز زودتر از سایر نقاط کشور به میدان آمدند و برائت خود را از فتنه و فتنه گران اعلام داشتند، چهارشنبه ۸ دی مراسمی در تقاطع ۹ دی، ساعت ٩: ٣٠ صبح جنب مسجد شهدا، بست شهید آیت ا… دستغیب (ره) با سخنرانی حجت‌الاسلام تقوی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

به گفته رضایی، برنامه‌های جانبی و متنوع در شیراز و همه شهرستان‌های فارس در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۸ و ۹ دی ماه تدارک دیده شده که از همه مردم عزیز دعوت می‌کنم در این مراسم شرکت کنند.