رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس گفت: می‌توان تشبیه کرد که نظام ما با یک خشکسالی مسئولین امین و قوی روبه‌رو شده یعنی افرادی مسئولیت پیدا کردند که یا امین نبودند یا قوی نبودند یا متخصص نبودند.

محمدحسین روزی طلب با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات یکی از مسائل اساسی و اصولی نظام جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری گفتند که ما جمهوریت را از غرب نگرفتیم بلکه از اندیشه اسلامی گرفتیم که مردم باید در انتخاب مسئولان و سرنوشت حکومتی حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل خانه‌نشینی ۲۵ ساله حضرت علی (ع) عدم استقبال مردم بود، گفت: وقتی مردم به ایشان مراجعه کردند؛ خدا از علما عهد و پیمان گرفته که اگر مردم به شما مراجعه کردند باید پاسخ دهید، امیرمومنان در ادامه فرمودند اگر چنین نبود هیچ وقت حکومت را به عهده نمی‌گرفتم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس با بیان اینکه حضور مردم در حکومت اسلامی یکی از پایه‌هاست، افزود: حکومت اسلامی بر پایه حضور مردم برپا می‌شود؛ سه رکن اصلی داریم ایدئولوژی، امامت و امت. بنابراین مردم باید حضور پیدا کنند چراکه حضور مردم به جامعه و حکومت اسلامی مشروعیت می‌بخشد.

روزی‌طلب درباره ملاک‌های انتخاب اصلح نیز بیان کرد: در قرآن درباره حضرت یوسف می‌گوید که امین و قوی است پس فردی که می‌خواهد کار انجام دهد باید امین و قوی باشد؛ امین یعنی امانت‌دار باشد، پاک دست باشد، دزدی نکند و رانت خواری نکند؛ قوی هم دو معنی دارد یکی اینکه در آن کار متخصص باشد و یکی اینکه اراده داشته باشد که آن کار را با اراده انجام دهد.

وی تصریح کرد: یک وقت یک نفر امین است، متخصص هم هست اما اراده انجام کار را ندارد یعنی ریسک‌پذیر نیست پس قوی یعنی متخصص، انگیزه‌دار، ریسک‌پذیر و اجرایی. امین هم یعنی در مسیری که حرکت می‌کند هیچ چیز برای خود نخواهد و خدمتی که می‌کند به نفع و سود مردم باشد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس با اشاره به داستان حضرت یوسف گفت: می‌توان تشبیه کرد که نظام ما با یک خشکسالی مسئولان امین و قوی روبه‌رو شده یعنی افرادی مسئولیت پیدا کردند که یا امین نبودند یا قوی نبودند یا متخصص نبودند این سه مسئله را باید حفظ کرد.

وی با بیان اینکه گاهی برخی‌ها خودشان را امین و قوی و متخصص نشان می‌دهند اما باید حواسمان باشد که معیارها را به ما قالب نکنند، افزود: مردم باید حرف و صحبت‌های مطرح شده را راستی آزمایی کنند. این حرف ها را همه می‌زنند اما وقتی رای آورد چیز دیگری شود، شاید زمانی که می‌گوید همین گونه هم باشد اما بعد که با امکانات روبه‌رو شد لغزش پیدا کند، باید آدمی باشد که در حرفش پایداری دارد و ثابت کرده است که می‌تواند نسبت به قولش پایبند باشد.

روزیطلب درباره دولت جوان و حزب‌اللهی بیان کرد: یکی از وظایف کسانی که در قدرت هستند این است که نیرو بسازند برای آینده و نیروسازی برای آینده راهش این است که به جوانان میدان دهند در پناه افراد قوی یک نسل نو امین و قوی برای آینده درست شود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه جوانان هم یک دفعه امین و قوی نمی‌شوند بلکه به تدریج این اتفاق می‌افتد، اظهارداشت: پس برای اینکه نسل بعد بتواند این مملکت را اداره کند امین و قوی‌های موجود باید راه باز کنند برای نسل بعد و ممکن است برخی در آزمایش خود را بهتر یا بدتر نشان دهند اما باید اینها را در کار آورد تا کار کنند. نسل جدید باید در مرحله ابتلا و ازمایش قرار بگیرند.

وی درباره مطرح کردن اموری مانند دوگانه سیاست واقتصاد گفت: همه چیز اسلام با هم مربوط است چیزی نیست که بگوییم جدا از دیگر مقوله‌ها است، انسان آمیزه‌ای از چیزهای مختلف است که متاثر از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و اندیشه‌ها است همه با هم است، وقتی در اسلام می‌گوید اگر فقر بیاید ایمان می‌رود یعنی اینها به هم متصل است و غیرممکن است بگوییم که اینها از یکدیگر جدا است.

روزی طلب با بیان اینکه نه تنها اقتصاد و سیاست با هم مرتبط است بلکه اخلاق و ایدئولوژی انسان هم با این مرتبط است، افزود: باید در یک هارمونی و آهنگ هماهنگی این امور با هم کار شود. اگر در جامعه اقتصاد یا سیاست یا هر بعد دیگری را بزرگ کنیم بدون توجه به دیگر ابعاد، کاریکاتوری می‌شود، غیر‌واقعی و غیرقابل انتظار می‌شود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس بیان کرد: همه اینها باید با هم باشند و تحت جاذبه الهی باشد، اقتصاد و سیاست و غیره به خدا متصل شود، جامعه الهی یعنی سیر حرکت به سمت خدا باشد. اگر همه اینها رخ دهد جامعه توحیدی می‌شود.

وی درباره انتخابات شوراها نیز عنوان کرد: برای اینکه تبلیغات سوء روی مردم اثر نگذارد رهبری ۲ راه پیشنهاد دادند یکی اینکه خود ما تفکر کنیم و انتخاب کنیم؛ راه دوم این است که اگر نمی‌توانیم از افراد مطلع بپرسیم و به فهرست پیشنهادی معتمدین اعتماد کنیم.