رئیس ستاد انتخابات استان فارس از اعلام نهایی اسامی نامزدهای نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری خبر داد و گفت: ۶ نفر برای تصدی نمایندگی فارس در خبرگان رقابت می کنند.

 اسماعیل قزل سفلی، روز پنجشنبه با اشاره به اینکه ۲۰ نفر برای تصدی نمایندگی مردم شریف و ولایتمدار استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده‌ بودند، از تایید صلاحیت ۶ نفر از آنان خبر داد و گفت: ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات محلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می شود که ۶ نفر از واجدین شرایط، برای کسب اعتماد استان فارسی ها به رقابت می پردازند.
رئیس ستاد انتخابات فارس از تایید حضرات آیات: احمد بهشتی،سید علیرضا دانا، سید محمد علی مدرسی طباطبایی، علی اکبر کلانتری، لطف الله دژکام و علیرضا پیروزمند سخن گفت و خاطر نشان کرد: طبق اعلام شورای محترم نگهبان قانون اساسی و اعلام وزارت کشور این اسامی نهایی است.
وی با اشاره بر اینکه مجلس خبرگان رهبری ۸۸ کرسی دارد، اظهار داشت: از این تعداد کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان، پنج کرسی متعلق به استان فارس است که با مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم فهیم فارس، پنج نفر، به مدت هشت سال بر کرسی های فارس تکیه خواهند زد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس، با تاکید بر اینکه صلاحیت نامزدهای مجلس خبرگان رهبری در دو حوزه عمومی و علمی بررسی می شود، یکی از اصلی ترین دلایل عدم تایید افراد را مربوط به احراز شرایط علمی دانست.

قزل سفلی ادامه داد: بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، شرط برگزاری انتخابات در تمام حوزه‌های انتخابیه برخورداری از فضا و شرایط رقابتی است لذا تا شرایط لازم برای برگزاری انتخابات وجود نداشته باشد، انتخاباتی برگزار نخواهد شد.
وی تصریح کرد: با توجه به تایید ۶ نفر از ثبت نام کنندگان، طبق قانون انتخابات خبرگان، در استان شرایط رقابتی وجود دارد و ۱۱ اسفند ماه شاهد برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۳۵۱۴ شعبه اخذ رای خواهیم بود.