رئیس دیوان عالی کشور در همایش بازخوانی پرونده حادثه تروریستی حزب جمهوری اسلامی در شیراز گفت: پرونده قتل شهید رنجبر در ایستگاه پایانی است و رای آن به زودی صادر خواهد شد

به گزارش آینه فارس ، حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم با بیان این که پرونده شهید رنجبر که پیشتر در استان فارس مطرح شده، دارای نواقصی بود افزود: این پرونده به علت اعتراض قاتل به رأی و بیان کردن موضوع جنون، از دیوان عالی کشور به مرجع قضایی مورد رسیدگی ارجاع داده شد تا پس از تکمیل به دیوان عالی ارسال شود.
وی تاکید کرد: پس از بررسی‌های لازم در مرجع قضایی شاهد تکمیل پرونده و برطرف شدن مشکلات و نواقص پرونده هستیم.

شهید علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه انتظامی روستای بیدزرد شیراز شامگاه چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ هنگام اجرای مأموریت، با اراذل و اوباش درگیر شد و در این درگیری براثر ضربه سلاح سرد(قمه) به گردنش به شدت مجروح شد و در اثر خونریزی شدید به خیل شهدا پیوست .
رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: دیوان عالی عدالت، عالی‌ترین دستگاه قضایی کشور است که چکیده دستگاه قضا در آن قرار دارد ؛ این دستگاه جریان دادرسی پرونده در دادگاه تجدید نظر و تصمیم گیری در مورد آن‌ها را بر عهده دارد.
حجت الاسلام مرتضوی مقدم گفت: دستگاه قضا باید کار قضاوت را با استقلال کامل و به دور از حب و بغض انجام دهد .
وی تاکید کرد : امروز قضات مستقل هستند و چیزی به جز خدا، قرآن و قانون را در کار قضاوت دخیل نمی‌ کنند .
رئیس دیوان عالی کشور ، بصیرت، حمایت و پشتیبانی مردم را عامل نجات انقلاب از دست نااهلان بیان کرد و افزود: این اتفاق در حالی رخ داد که در سال ۱۳۶۰ استکبار علیه ایران بود و انقلاب، علاوه بر مردم و خدا پشتیبانی نداشت.
حجت الاسلام مرتضوی مقدم ادامه داد: دشمنان بیش از ۴۰ سال است که می‌خواهند نظام جمهوری اسلامی را نابود کنند، برای این هدف دست به هر کاری زدند از جمله آن که امروز به تخریب شخصیت‌ها روی آورده اند.
در این همایش از خانواده‌های شهدای ۷ تیر، مدافع حرم، قضات پیشکسوت و تعدادی قاضی برتر استان فارس تجلیل شد.