سجاد خسروانیان رییس جدید سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان فارس در مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیرکل اخبار استان‌ها و مدیر منطفه یک خبری ایرنا معرفی شد.

علی نادری مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در حکمی سجاد خسروانیان را به عنوان رییس این سازمان در استان منصوب کرد.

در حکم مدیرعامل ایرنا بر حرکت در مسیر برنامه های تحولی خبرگزاری جمهوری اسلامی، توجه ویژه به اصول سه گانه صحت، دقت و سرعت در خروجی اخبار، پوشش خبری کیفی و توجه به فراگیری و جامعیت آن، نوآوری در سبک ارایه محتوا و حرکت به سوی تولید و عرضه محتواهای فاخر در تعامل با بخش های دیگر معاونت خبر تاکید کرده است.

نادری همچنین در حکم خسروانیان، بر اهتمام نسبت به انعکاس دستاوردهای دولت مردمی و پرداختن شایسته به مطالبات عمومی جامعه و حضور قوی و موثر در صحنه های خبری و استفاده از ظرفیت های استانی، در مسیر تقویت امید، اعتماد و سرمایه اجتماعی و ارتقای جایگاه حرفه ای ایرنا تاکید کرده است.

به گزارش ایرنا، در آیین تکریم و معارفه رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس از زحمات و تلاش‌های سید احمد نجفی تقدیر و سجاد خسروانیان به عنوان رییس جدید این خبرگزاری معرفی شد.

اسماعیل محبی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس در شیراز گفت: مدیران باید در قبال عملکرد خود به مردم پاسخگو باشند و خود را در معرض افکار عمومی قرار دهند.

وی با اشاره به تعامل مجموعه مدیریت ارشد فارس با رسانه‌های استان افزود: قطعاً، مطالبه گری از مسئولان موجب ایجاد رقابت پرسشگری در مردم و رقابت پاسخگویی در مسئولان می شود.

وی ادامه داد: امروز عمده زندگی ما در اتاق شیشه ای است و جایی برای مخفی کاری وجود ندارد و مردم باید به ما بگویند که در کجا توانسته‌ایم و در کجا نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم و این گامی در جهت مردمی سازی حاکمیت است که شرط آن ارتباط بی واسطه مردم و مسئولان است.

معاون استاندار فارس بیان کرد: قضاوت مردم نیز قطعاً منصفانه خواهد بود اما شرط آن این است که ما مسائل را صادقانه با مردم در میان بگذاریم.

محبی پور بیان کرد: اگر مردم در جایی از ما مسئولان گلایه دارند علتش این است که آنها از مسئولان جلوتر هستند و نیازها، انتظارات و بودن ها و نبودن ها را بهتر از مسئولان تشخیص می دهند که ضرورت دارد ما مسئولان خود را با استفاده از ظرفیت رسانه ها به آنها برسانیم.

رئیس دفتر ایرنا استان فارس معارفه شد

عملیات روانی، برگ برنده حاکمان

معاون استاندار فارس گفت: در مقطعی وقتی سخن از جنگ سخت به میان می آمد گفته می شد که باید پیوست عملیات روانی داشته باشد اما امروزه و با تغییر شرایط، ابزار نظامی به ابزار عملیات روانی تبدیل شده و این بسیار متفاوت با گذشته است و عملیات روانی به برگ برنده حاکمان تبدیل شده است.

محبی پور افزود: البته این عملیات روانی ابزارهای مختلفی دارد و مهمترین عنصر فعال در عملیات روانی رسانه است چرا که عملیات روانی انتقال پیام از فرستنده به گیرنده است و رسانه می تواند در این زمینه از نظر کمی و کیفی نقش فوق العاده ایفا کند.

وی ادامه داد: همه ما به عنوان یک ایرانی باید این مساله را مد نظر قرار دهیم که تمام کسانی که ایران سربلند را نمی خواهند می دانند و تجربه کرده‌اند که با کشور ایران نمی توان با برخورد سخت به نتیجه رسید و بنابراین باید از ابزارهای دیگری در مقابل ما استفاده کنند مانند آنچه که طی ماه‌های اخیر با یک طراحی پیچیده و به فرموده رهبر معظم انقلاب قابل تحسین توسط دشمن علیه کشور انجام شد که لطمه های زیادی در عرصه های مختلف به کشور وارد کرد اما در نهایت هم موفق نشدند.

معاون استاندار فارس گفت: دشمن در حوادث اخیر اسلحه خودرا مستقیم به سمت ما نگرفت و آن را به دست دیگرانی داد که تحت تاثیر عملیات روانی بودند و لذا اهمیت رسانه و عملیات روانی رو به فزونی و توسعه هست و متوقف نیز نمی شود و رسانه ها خود را باید به این فضا برسانند.

محبی پور بیان کرد: کسانی که عاشق ایران اسلامی هستند باید بدون نگاه به تفکر چپ و راست بایستد و کار کند و قطعاً جریان های سیاسی داخلی ما با نگاه های مختلف خودشان یک ایران سربلند می خواهند و بنابراین این تعامل و همکاری ها را باید برای خودمان تعریف و دنبال کنیم.

لزوم سیاست گذاری برای افزایش مشارکت مردمی در انتخابات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال ۱۴۰۲ گفت: از هم اکنون از ایرنا انتظار داریم که سیاستگذاری برای افزایش مشارکت مردمی را در دستور کار خود قرار دهد.

رسانه‌ها امید بخشی را به جامعه تزریق کنند

محسن بهاروند مدیرکل اخبار استان‌های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز در این مراسم با بیان اینکه رسانه‌ها باید امیدبخشی را به جامعه تزریق کنند، گفت: رسانه‌های داخلی در مقام دفاع از اقتدار نظام در مقابل هجمه‌های دشمنان نباید منفعلانه عمل کنند بلکه باید همواره حالت تهاجمی داشته باشند.

وی با اشاره به جایگاه امروز رسانه در نظام جهانی و کشور افزود: امروز جنگ نرم جایگزین جنگ سخت شده و در دنیا لشکرکشی و عملیات نظامی انجام نمی شود و اتاق فکرهایی که دشمن در رسانه‌های خودش ایجاد کرده به وضوح قابل مشاهده است.

بهاروند ادامه داد: در جریان اغتشاشات اخیر، شروع ماجرا از همین بنگاه های اطلاع رسانی دشمن از جمله ایران اینترنشنال و بی بی سی شکل گرفت و در واقع کسانی را به عنوان خبرنگار نما تربیت کردند و عملاً فرماندهی جنگ را به آنها سپردند و با این کار خود نوجوانان ما را تحت تاثیر قرار داده و آنها را به خیابان کشاندند.

مدیرکل اخبار استان‌های ایرنا بیان کرد: این مساله نشان می دهد که دشمن به درستی بر روی رسانه و خبرنگار کار کرده و می‌داند که از این طریق می‌تواند به نتیجه و اهدافش برسد.

بهاروند گفت: در چنین شرایطی وظیفه و نقش ما بسیار مهم است و باید با کنار گذاشتن حالت انفعالی، در پیشانی کار قرار گیریم.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که خبرنگاران را افسران جنگ نرم دانستند، افزود: باید همه ظرفیت و توان خود را بکار گیریم تا این فرامیش معظم له در عمل محقق شود.

اطلاع رسانی درست از حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)

مدیرکل اخبار استان‌های ایرنا، ضمن گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) اظهارکرد: پس از وقوع این حادثه شاهد انجام اطلاع رسانی درست، به موقع، صحیح و شفاف بودیم به نحوی که جای هیچ اما و اگری باقی نگذاشت.

بهاروند افزود: علت موفقیت در این کار نیز اطلاع رسانی به موقع مسئولان بود که ابتکار عمل را از رسانه‌های دشمن گرفت و اجازه شبهه افکنی به آنها داده نشد.

ایرنا، رسانه مردم و دولت

وی خبرگزاری جمهوری اسلامی را در وهله نخست متعلق به مردم دانست و بیان کرد: ایرنا در عین اینکه درد مردم را فریاد می‌زند باید چشم بینای دولت در کشور و استان باشد و با دستگاه‌های اجرایی و مدیران ارشد تعامل داشته باشد.

مدیر کل اخبار استان های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: طی ماه‌های اخیر در حوزه استان های ایرنا به کیفیت بیش از کمیت بها داده شده و معتقدیم که اخبار بی کیفیت نمی تواند نظر مردم و مخاطب را جلب کند و اگر به دنبال جلب نظر مخاطب هستیم باید کیفیت اخبار را ارتقا دهیم.

بهاروند افزود: مساله دیگری که در خبرگزاری جمهوری اسلامی دنبال می کنیم، جریان ساز بودن خبر است و معقدیم که ایرنا باید خود جریان ساز و شکل دهنده جریان و روایت اول آن هم به شکل صحیح و درست باشد.

وی ادامه داد: می خواهیم به مدیریت استان ها کمک کنیم و نظر مدیریت استان ها را به سمت مسائل و مشکلات موجود در دل جامعه جلب کنیم.

بهاروند یکی از دستورکارها در مدیریت جدید سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی را استفاده از ابزارهای چند رسانه‌ای دانست و بیان کرد: امروزه مخاطب وقت خود را صرف خواندن مطالب و اخبار طولانی نمی کند و در اداره کل اخبار استان ها یک مدیریت به نام مدیریت چند رسانه‌ای ایجاد کرده ایم که به استان ها آموزش های لازم را در این زمینه منتقل می کند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از زحمات و تلاش‌های سید احمد نجفی قدردانی و سجاد خسروانیان به عنوان رییس جدید سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی معرفی شد.

سید احمد نجفی از چهارم مهر سال ۱۳۹۵ تاکنون عهده دار این مسئولیت بود. دفتر ایرنا در لارستان در این مدت راه اندازی شد.

رئیس دفتر ایرنا استان فارس معارفه شد

سجاد خسروانیان پیش از این دستیار و مشاور اجرایی استاندار مازندران، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مازندران و سردبیر (رییس) استانهای ایرنا بوده است.

خسروانیان همچنین مدرس دانشگاه در استان‌های فارس و تهران بوده و عضو هیات امنای دانشگاه صنعتی بابل را در کارنامه کاری خود دارد.

بخشدار همایجان شهرستان سپیدان، مشاور رییس ورزش و جوانان تهران، مشاور و مدیر روابط عمومی در فرمانداری‌های استان تهران و عضو هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های این استان از دیگر سوابق سجاد خسروانیان است.

رییس جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس همچنین عضو هیات مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران است.