نشست هم اندیشی کارشناسان فرهنگی مراکز آموزش علمی کاربردی استان فارس در سالن شهید طهمورثی واحد استانی فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس، نشست هم اندیشی کارشناسان فرهنگی مراکز آموزش علمی کاربردی استان فارس با هدف تبادل نظر و هم فکری جهت فعال کردن بیشتر دانشجویان در حوزه  های فرهنگی و انجمن های علمی دانشجویی و بررسی مشکلات موجود در اجرای طرح ها و برنامه ها در زمینه فعالیت های  فرهنگی، پژوهشی  و  دانشجویی روز دوشنبه ۲۴آبان ماه سال جاری در سالن شهید طهمورثی واحد استانی فارس برگزار شد.

بنابراین گزارش، در ابتدای این نشست دکتر حبیب دانش منش؛ رئیس واحد استانی فارس ضمن خیر مقدم به حاضرین و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت معصومه ( س) ضرورت توجه بیشتر به فعالیت های فرهنگی و دانشجویی در مراکز آموزشی استان را مطرح کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس، در ادامه با اشاره به اینکه اگر امروز ما رونق را در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی می‌خواهیم، بخش مهمی از این رونق به حوزه فرهنگی برمی‌گردد، تصریح کرد که فعالیت‌های فرهنگی، امری دائمی است و دانشگاه، بدون اقدام و فعالیت فرهنگی بی‌معنا است.

وی افزود: امروز همه اذعان داریم که حوزه فرهنگ، حوزه بسیار مهمی است. اگر نهاد دانشگاه را در نظر بگیریم، چیزی را نمی‌توانید پیدا کنید که فرهنگی نباشد. این‌ها موضوعاتی هستند که عرصه فرهنگی بنابر ذات خود با آن مواجه و با آن زنده است. حوزه فرهنگ حوزه پرموضوع و پرمساله‌ای است، زیرا بخش مهمی از حیات اجتماعی هر نهادی را درگیر خود می‌سازد.

  وی در ادامه  با بیان اینکه بیماری کرونا بخش‌های مختلف زندگی را تحت تأثیر قرار داده و منجر به ایجاد دگرگونی‌های بسیار شده است که یکی از این بخش‌ها دانشگاه محسوب می‌شود. عنوان کرد به دلیل حضور کم رنگ دانشجویان در محیط آموزشی دانشگاه در این مدت زمان که آموزشها به صورت غیر حضوری برگزار می شد، در آینده برای دانشجویان مشکلاتی را به جود می آورد که اگر فعالیت های فرهنگی و توجه به تربیت و پرورش دانشجویان به طور گسترده انجام نشود جامعه با چالش هایی روبرو خواهد شد.

دکتر دانش منش در ادامه  با اشاره به اهمیت فضای مجازی عنوان کرد: شیوع کووید در کشور اهمیت و تاثیر به سزای فضای مجازی را برای همگان روشن کرد. باید توجه به فضای مجازی را در این دوران حفظ کنیم و در زمینه‌های آموزشی و فعالیت های فرهنگی از آن بهره بگیریم.

 رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس ضمن اشاره به برگزاری آموزش ها به صورت حضوری از ۱۵آبان ماه  و حفظ ارتباط با دانشجو در دوران کرونا که نقش مؤثری در کاهش آثار روحی و روانی آنها دارد از کارشناسان مراکز آموزشی استان خواست تا نسبت به اجرای فعالیت های فرهنگی و ورزشی متنوع و شاد عمل کرده و موجب پویایی و نشاط بین دانشجویان را فراهم کنند.

در ادامه حجت السلام و المسلمین مهدی عابدی؛ رابط نهاد مقام معظم رهبری در منطقه ۷ دانشگاه جامع علمی کاربردی از زحمات کارشناسان فرهنگی مراکز آموزشی استان قدردانی کرد.

     وی ضمن تأکید بر اهمیت رشد چند جانبه دانشجویان افزود : دانشگاه یک مجموعه تربیتی است و آنچه مهم است، رشد شخصیتی دانشجویان در همه ابعاد به هنگام فارغ التحصیلی است؛ لذا به اجرای برنامه ریزی فرهنگی در مراکز آموزشی اهمیت ویژه داده شود.

 گفتنی است حاضرین در این نشست یک روزه، پیرامون برنامه های آتی حوزه فرهنگی و با هدف برنامه ریزی جهت اجرایی کردن این برنامه ها در ایام پیش رو و در راستای پیشبرد اهداف برنامه ریزی شده حوزه فرهنگی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در پایان نشست دغدعه فرهنگی کلیه کارشناسان مراکز آموزشی، چالش ها و مشکلات فرهنگی پیش رو و بسیاری از مباحث دیگر  نیز مورد نقد و بررسی قرار گرفت.