همتی که فروردین ماه سال گذشته و پس از گذشت دوره‌ای طولانی از نابسامانی در جمعیت هلال احمر کشورمان، با حکم رییس جمهور رسما با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خداحافظی کرده و بر صندلی ریاست جمعیت هلال احمر کشورمان نشست؛ اما مدتی است با برخی اقدامات عجیب، موجبات شگفتی بسیاری را فراهم آورده و عزمش را برای شگفتی بزرگتری جزم کرده است.

دکتر کریم همتی که فروردین ماه سال گذشته و پس از گذشت دوره‌ای طولانی از نابسامانی در جمعیت هلال احمر کشورمان، با حکم رییس جمهور رسما با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خداحافظی کرده و بر صندلی ریاست جمعیت هلال احمر کشورمان نشست؛ اما مدتی است با برخی اقدامات عجیب، موجبات شگفتی بسیاری را فراهم آورده و عزمش را برای شگفتی بزرگتری جزم کرده است.
از جمله نخستین تصمیمات عجیب وی، صدور حکم ماموریت خارج کشور برای «م. م»، یکی از مدیران جمعیت هلال احمر در یکی از شهر‌های غربی کشورمان است که اگر بدانیم با همتی نسبت سببی دارد و باجناق وی است، عجیب به نظر می‌رسد، اما عجیب‌تر آنجاست که بدانیم این فرد با نزدیک به ۳۲ سال سابقه کاری، در آستانه بازنشستگی است، حال آنکه حکم ماموریت صادره برای وی، سه ساله است!
ماجرا زمانی شگفت آورتر می‌شود که بدانیم تحصیلات این فرد هم ارتباطی با ماموریت وی ندارد و از آن مهم تر، مقصد وی کشور امارات متحده عربی در آن سوی خلیج فارس است، در حالی که این فرد اساسا به زبان عربی و حتی انگلیسی آشنایی ندارد. نکاتی به غایت عجیب که موجب می‌شود، این سوال پیش روی شنونده قرار گیرد که هدف از این ماموریت سه ساله و پر هزینه چیست؟
اما بشنوید از اقدام دیگر رییس جمعیت هلال احمر کشورمان که بر خلاف نمونه قبلی، عزل یکی از معاونان چندماهه اش است. اقدامی که منجر به اعتراض نمایندگان استان اصفهان شد و نتیجه شگفت آور دیگری رقم زد؛ اعزام فرد معزول به امارات متحده عربی، در حالی که این فرد پزشک عمومی است و مرکز پزشکی هلال احمر کشورمان در همسایه آن سوی خلیج فارس به شدت نیازمند پزشکان متخصص و فوق تخصص است نه پزشک عمومی.
اما دلیل توجه وافر همتی به امارات چیست؟ احتمالا از شنیدن پاسخ این سوال شگفت زده خواهید شد، چون مستندات حکایت از تلاش رییس جمعیت هلال احمر کشورمان برای دریافت اقامت این کشور را دارد؛ آن هم در شرایطی که از جمله مصوبات و مقررات وضع شده توسط شورای عالی امنیت ملی کشورمان، عدم به کارگیری مدیرانی است که اقامت کشور‌های دیگر را دارند. مدیرانی مانند همتی که قرار است به زودی راهی امارات متحده عربی شود تا امور اقامتی اش را به فرجام برساند!
مدیری که بعد از کش و قوس‌های فراوان جانشین دکتر پیوندی شده که هنوز پرونده تخلفاتش در جمعیت هلال احمر کشورمان فرجام نیافته، اما بی توجه به این پرونده و حساسیت‌هایی که به دنبال داشت و هنوز تمامی نیافته، مقدمات سفری عجیب به امارات را تدارک می‌بیند؛ آن هم در حالی که ظاهرا نماینده‌ای از مجلس هم وی را همراهی خواهد کرد! تدارکاتی که شامل صدور قریب الوقوع حکم ماموریت امارات برای نماینده سابق و بازمانده از عضویت در شورای شهر تهران در انتخابات هم می‌شود!