طی مراسمی ، محمد موذنی به عنوان رئیس جدید دانشگاه شیراز معرفی شد.

حمید نادگران ظهر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه شیراز  گفت: دوران پرچالش وبحرانی در مدت ریاست دانشگاه گذراندم.

رئیس پیشین دانشگاه شیراز گفت: اولین شاخص مدیریتی ما در این مدت تعامل سازنده و همدلانه و هم افزایی با سایردستگاه های اجرایی و غیراجرایی استان بود. همچنین ما سعی کردیم با همه دانشگاهیان و مجامع درون و بیرون دانشگاه تعامل فراجناحی داشته باشیم و به نظر می‌رسد توانستیم جواعتماد متقابل را برقرارکنیم.

وی اظهار داشت: در فراجناحی عمل کردن و استفاده از همه نیروها و پتانسیل‌های بالقوه، دانشگاه  شیراز  دراین چهار سال الگو بوده است.

وی به تمکین از قوانین بالادستی و آئین نامه‌های مصوب اشاره کرد و گفت: عدم تبعیض و اجرای قانون برای همه به اعتماد دانشگاهیان افزوده است.

در ادامه این مراسم محمد موذنی با بیان روایاتی ازمعصومین و اشاره به اهمیت وتحول آفرینی دانشگاه در بیان امامین انقلاب، بر سنگینی مسئولیت دانشگاه در تمدن سازی تاکید کرد و گفت: ما بایدبه جهاد علمی برای کسب مرجعیت علمی در جهان بپردازیم.

رئیس جدید دانشگاه شیراز  ابراز داشت: دانشگاه طراز انقلاب دانشگاهی است که حاصل آن تربیت دانش آموختگان توانا و متعهد با اخلاق و تلاشگر در جهت حل مشکلات جامعه ایرانی اسلامی باشد. دانشگاهیان باید درقبال مشکلات جامعه و صنعت خود را مسئول بدانند. برای رفع مشکلات زیست محیطی، رفع ترافیک آلودگی هوا رفع مشکلات ناشی از کمبود آب و … چاره اندیشی کنند و آسیب حوادث طبیعی غیرمترقبه را به حداقل برسانند.

موذنی آموزش با کیفیت و بروز و آموزش دانشجویان عالم متعهد کارامد و تولید علم نافع برای حل مشکلات جامعه وصنعت و اعتلای فرهنگ و تلاش برای توسعه متوازن و تجمیع واحدهای پراکنده دانشگاه همچنین تلاش برای تکریم ارباب رجوع و شایسته سالای در انتخاب مدیران و ارتباط مستمر با رسانه‌ها وتعامل سازنده با مسئولین استان را ازجمله اهدافش در دوران جدید مسئولیت برشمرد و گفت: امروز چشم امید میلیون‌ها هم وطن به مسئولین کشور از جمله ما دانشگاهیان دوخته شده است لذا باید از دسته بندی‌های باندی و گروهی عبور کنیم و سمت اهداف عالی حرکت کنیم.