رییس انجمن سینما جوان فارس با بیان اینکه جشنواره حوا نقش متمایز خانواده در جامعه ایرانی را به تصویر می‌کشد، گفت: فیلم‌های مستند راه یافته به این جشنواره روایت‌های بدیع و جذابی از زن ارایه می‌کنند.

ابراهیم شیشه‌گر سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هر چند جشنواره بین‌المللی حوا سال نخست خود را تجربه میکند و از نظر تنوع با کمبودهایی روبرو است اما هم اکنون نیز محتواهای جذابی با محوریت زن ارایه کرده که پیشنهاد می‌کنم بانوان این جشنواره دنبال کنند.

وی ادامه داد: خانواده در زیست ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد و جشنواره حوا تلاش می‌کند تا الگوهایی مدرن و باورزپذیر از خانواده مداری و وفاداری زن ارایه کند.

رییس انجمن سینما جوان فارس با اشاره به شعار نخستین دوره جشنواره بین المللی حوا (پای خانواده ایستاده‌ایم) اظهار کرد: برگزیدن این شعار به معنای آن است که سینمای ایران تلاش می‌کند به محوریت خانواده در جامعه بیش از گذشته ضریب دهد و از آن حفاظت کند که این اتفاق مبارکی در برای هنر هفتم در کشور است.

شیشه‌گر بیان کرد: جشنواره حوا علاوه بر تاثیرگذاری و ارایه روایت‌های از نقش محوری زنان در جامعه، استعدادهای خوبی را در این حوزه معرفی کرده است که می‌توانیم در آینده شاهد اوجگیری آنها در سینمای کشور باشیم.

جشنواره سینمایی حوا از امروز کار خود را در ۱۳ استان کشور آغاز کرده که سینما فرهنگ شیراز نیز به عنوان یکی از میزبانان این جشنواره شاهد اکران ۳۰ فیلم سینمایی، داستانی کوتاه و مستند در ۱۵ سانس اکران خواهد بود.

در آخرین نوبت اکران روز نخست نیز ساعت ۲۱-۲۳ سالن سینما فرهنگ شیراز میزبان اکران فیلم‌های مستند واهگ و دیوارهای نخی است.