رئیس اداره محیط زیست لارستان از مشاهده و شناسایی پلنگ نر غالب ایرانی در لارستان خبر داد.

خدانظر انصاری با بیان اینکه یک قلاده پلنگ نر در استان مشاهده شده است بیان کرد: این پلنگ نر در قلمرویی به وسعت ۶٠ هزار هکتار را از پلنگ نر دیگری گرفته است.

وی ادامه داد: در تصاویری که طی سال‌های ٩٧ تا سال ٩٩ گرفته شده است پلنگ نری در این محدوده وجود داشت اما اکنون یک پلنگ نر دیگر در این محدوده دیده شده است.

انصاری ادامه داد: طی چهار سال گذشته این چهارمین پلنگی است که در این محدوده دیده شده این در حالی است که هیچ پلنگی را در دنیا نمی‌توان یافت که خال‌های روی بدن یا صورتشان با هم یکسان باشد و در واقع یکی از راه‌های تشخیص پلنگ‌های مختلف در طبیعت از یکدیگر، استفاده از همین خال‌ها است که هر کدام برای هر حیوان اختصاصی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌هایی که در این حوزه وجود داشته وجود شکار غیرمجاز پلنگ در این محدوده است. پلنگ معمولاً در اواخر پاییز جفت‌گیری کرده و پس از ۹۶ روز به طور متوسط دوره بارداری، یک تا چهار توله به دنیا می‌آورد، ولی به ندرت موفق به بزرگ کردن بیش از دو توله می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست لارستان اضافه کرد: به تازگی گزارش‌های از وجود گونه کمیاب خرس سیاه در یکی از زیستگاه‌های حوزه لارستان به دست آماده است.