به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دفتر دکتر علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی وی در سومین نشست مشترک اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس با دکتر عسکری مدیر کل آموزش و پرورش فارس،معاونین و مشاورین وی که با حضور جمعی از نمایندگان استان و مدیر کل نوسازی […]

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دفتر دکتر علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی وی در سومین نشست مشترک اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس با دکتر عسکری مدیر کل آموزش و پرورش فارس،معاونین و مشاورین وی که با حضور جمعی از نمایندگان استان و مدیر کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس فارس در باشگاه فرهنگیان شماره یک فارس (پل حر شیراز) برقرارشد،اظهارداشت:از تلاشها و زحمات مدیرکل محترم آموزش و پرورش فارس که گزارش خوبی ارائه دادند و از تمامی معاونین و معلمان استان فارس و شهر شیراز تشکر میکنم ما نمایندگان استان فارس شمارا در امور آموزش و پرورش همراهی و همکاری خواهیم کرد. وی گفت:ارزش و توان فرهنگیان را زمانی مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهند که تلاش و کوشش شما دیده شود.

معلمی مهمترین و بهترین و زیباترین شغل است و من ارزو داشتم همواره بعنوان معلم خدمت کنم و هر وقت از من بپرسند که چه کسانی را در این شهر میشناسید من سراغ معلمانم میروم و معلمهای ۴۰ سال پیش خود که دانش آموز بودم را یک به یک میشمارم و ارزش خاصی برای همه آنها قائلم. پاک فطرت افزود:معلمان در جامعه ارزش خاصی دارند و باید قدر و منزلت خود را بدانند.آموزش و پرورش زمانی رو به تباهی میرود که بازیچه دست سیاسیون قرار گیرد.

عضو کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: مجلس در این رابطه کار بزرگی انجام داده است.در سال جاری باید درصد بودجه عمرانی اموزش و پرورش افزایش بیابد معتقدم اگر  نابغه ترین فرد هم وزیر اموزش و پرورش شود با این اوضاع بودجه و فشارهای وارده ای که بر ایران اسلامی می آورند باید از وزیر آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد.این نماینده مجلس خاطر نشان کرد:آموزش و پرورش نیازهایش بسیار است و ما باخبر از اوضاع و احوال و پیچیدگیها و نیازهای آن هستیم.

همه نماینده های مجلس در کشور و فارس باید به اموزش و پرورش کمک کنند. بودجه اموزش و پرورش را ما هرچه قدر بالا ببریم دیگر نیازی به هزینه زندانی و بزهکاری و بسیاری از آسیبها و مشکلات فرهنگی و اموزشی نداریم. شهردار اسبق شیراز همچنین تصریح کرد:در سال ۱۴۰۱ بودجه اموزش و پرورش ۱۴ درصد بودجه عمومی کشور بوده که همه نمایندگان باید کمک کنند که حتما هم کمک میکنند تااین بودجه به ۱۶ درصد برسانیم و اگر اینگونه شود کار بسیار خوبی برای آموزش و پرورش کرده ایم.

نماینده اول استان یاد آور شد: خواهش من بعنوان نماینده این است که جناب دکتر عسکری مدیر کل اموزش وپرورش و جناب دکتر میرزایی مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس فارس اولویت اصلیشان روی بحث ساخت و ساز و تعمیر و نوسازی و تجهیز مدارس باشد.بودجه در نظر گرفته شده را دنبال کنید و هرجا نیاز بود نماینده ها امادگی دارند هرنوع  کمکی انجام دهند تا این اتفاق بیفتد.

امید وارم بتوانیم با کمک هم ،بار دیگر این نهاد را در جایگاه اصلی خودش که بین رتبه های اول تا سوم در کشور بوده برسانیم تا بتوانیم معلمینی را که در سال آینده بسیاری از آنها بازنشسته خواهند شد وعده ای هم بازنشسته بودند،رتبه بندی قابل توجه را برایشان انجام دهیم.امیدواریم در کمیسیون بودجه و  تلفیق دوستان عزیز مطالبات به حق انان را بگیرند تا دائما شاهد گله از دوستان و همکاران ادارات نباشیم.وی در پایان از زحمات دیگر نمایندگان حاضر در جلسه تشکر نموده و برای همه عزیزان ارزوی موفقیت کردند.