۳۰۵ روستای فارس به اینترنت پرسرعت رسیدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: با احداث و ارتقای ۱۴۲ سایت همراه اول در سال گذشته و ۴۶ سایت این اپراتور از ابتدای امسال تاکنون، دسترسی ۳۰۵ روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار فراهم شده است.
مهرداد سهرابی افزود: توسعه ارتباطات در مناطق محروم و کمتربرخوردار از برنامه‌های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کاهش شکاف دیجیتال و بهبود کیفیت زندگی در این نقاط است.
وی گفت: بر اساس ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه، باید تا پایان این برنامه ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار فارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شود و با توجه به اینکه استان فارس دو هزار ۳۳۸ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد، تاکنون ۲ هزار و ۱۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان معادل ۹۱ و یک دهم درصد از این گونه روستا‌ها به این شبکه متصل شده‌اند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: این روستا‌ها حداقل به سرویس اینترنت پرسرعت یکی از اپراتور‌های همراه اول، ایرانسل، “های وب” و یا اینترنت پرسرعت مخابرات (ADSL) دسترسی دارند که شامل جمعیتی بیش از یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۷۴ نفر می‌شود و شامل ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت برای ۹۶ و ۷ دهم درصد جمعیت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان است.
سهرابی گفت: در حوزه مکالمه نیز ۲ هزار و ۳۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فارس معادل ۹۸ و ۴ دهم درصد این روستا‌ها از ارتباط صوت و مکالمه تلفن همراه برخوردارند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با بیان اینکه وسعت بالای استان و مشکل تامین تجهیزات از مشکلات اصلی توسعه ارتباطات است، ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت برای ۶۰ روستای استان از طریق احداث و ارتقای ۳۵ سایت جدید را از برنامه‌های استان جهت توسعه ارتباطات روستایی در هفته‌های آینده عنوان کرد