مشاور فرماندار شیراز در امور اقوام و عشایر گفت: افتخار ما این است که سردار شهید سلیمانی از خانواده بزرگ و غیور عشایر بودند. ایشان، با وجود اینکه در دوران کودکی و نوجوانی، زندگی عشایری را تجربه کردند، اما هیچ گاه این زندگی را فراموش نکرده و همواره به آن افتخار می کردند.

روح الله رشیدی کوچی، دبیر مردمی کنگره ملی شهدای فرهنگی و دانش آموز عشایر کشور گفت: «عشایر نقش مهمی در دفاع مقدس ایفا کردند، جانانه جنگیدند و با ایثار و فداکاری خود، نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند و باید به این مهم بیش از پیش پرداخته شود.»

روح الله رشیدی در حاشیه جلسه برنامه ریزی یادواره شهدای عشایر استان برای اجلاسیه سال آینده، در خصوص شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی از خانواده بزرگ عشایر، قهرمان ملی و نماد مقاومت ایران در برابر استکبار بود. ایشان در سیاه چادرهای عشایری پرورش یافته مکتب امام حسین علیه السلام بودند.

وی افزود: شهید سلیمانی با شجاعت و دلاوری خود، نقش مهمی در دفاع از امنیت و تمامیت ارضی ایران ایفا کرد. دبیر یادواره شهدای عشایر فارس با بیان اینکه شهید سلیمانی الهام بخش جوانان و آزادیخواهان جهان است، اضافه کرد: شهادت شهید سلیمانی، نه تنها باعث تضعیف ایران نشد، بلکه باعث تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی ملت ایران شد.

رشیدی در پایان گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، شهید سلیمانی، برای دشمنان ایران، خطرناک تر از سردار سلیمانی است. چرا که باعث شده است به یک نماد جهانی و یک نیروی معنوی در آحاد ملت ایران تبدیل شوند. شهادت این جهانمرد، باعث شد که مردم سراسر دنیا با شخصیت و آرمان های ایشان بیشتر آشنا شوند و حاج قاسم را به عنوان یک قهرمان جهانی بشناسند.