اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با طرح شهرداری شیراز مبنی بر رایگان شدن چهار روزه قطار شهری برای دانش آموزان موافقت کردند

به گزارش آینه فارس ، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با طرح شهرداری مبنی بر رایگان شدن مترو برای دانش آموزان موافقت کردند.

در این طرح آمده که با توجه به شروع فصل آموزش حضوری مدارس برای دانش آموزان و عدم وجود سرویس مناسب برای آنها، شهرداری شیراز طرح رایگان شدن مترو برای دانش آموزان طی روزهای چهاردم فروردین لغایت هفدهم فروردین را به شورای شهر شیراز ارائه کرده است.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نیز با این طرح موافقت کرده و مقرر شد مترو تا هفدهم فروردین برای دانش آموزان رایگان باشد.

اعضای شورای شهر شیراز همچنین در بخش دیگری از این جلسه شهرداری شیراز را مکلف کرده اند که ۱۱ مجموعه کارگاهی چند منظوره با همکاری سایر دستگاه‌های ذی ربط از جمله سازمان فنی و حرفه‌ای در فضایی مناسب و به صورت متحدالشکل جهت توانمندسازی و مهارت آموزی بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست در مناطق ۱۱ گانه با اولویت مناطق ۱۰-۹-۷ – ۳ -۲ تأمین مکان مناسب نماید.

اعضای شورای شهر شیراز با توجه به توصیه و سفارش‌های مستمر مقام معظم رهبری و پیرو فرمایشات ایشان درخصوص شعار سال ۱۴۰۱ «سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، مبنی بر حمایت و کمک به شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از تولید و دستاوردهای علمی شرکت‌های دانش بنیان، شهرداری شیراز را مکلف کرد کلیه نیازمندی‌های خود در حوزه مدیریت شهری را که امکان تهیه آن از طریق شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد، با اولویت از آنها تأمین کند.

البته شهرداری مکلف است ظرف مدت دو هفته پس از ابلاغ مصوبه با تشکیل کارگروهی متشکل از سه نفر از اعضای شورا به انتخاب کمیسیون محرومیت زدایی و مدیران شهرداری (به انتخاب شهردار) لایحه‌ای به منظور بهره برداری از ظرفیت‌های ایجاد اشتغال در شهر شیراز جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در شعار سال ۱۴۰۱ تهیه و به شورا ارائه کند